COMMUNITY MANAGER - CAMPUS DE PERSGROEP

Asse

Vast contract

SOLLICITEER NU

Uw sollicitatie komt rechtstreeks bij de werkgever toe.

Over De Persgroep Publishing

Bij de Persgroep Publishing maak je het zelf waar. Wij geven je alle kansen om resultaten te behalen. Met passie voor onze sterke merken en producten, zowel nieuwsmedia (Het Laatste Nieuws en HLN.be, De Morgen en DeMorgen.be), magazines (Dag Allemaal, Goe

 

Jobomschrijving

De Campus is de binnenhuisuniversiteit (van De Persgroep) waar journalisten zich verdiepen in het vak. We streven er naar hoogwaardige programma's te creëren gericht op inspiratie, kennis en vaardigheden in een unieke en persoonlijke sfeer.

3000 journalisten - verspreid over de 26 redacties van De Persgroep België, De Persgroep Nederland, Medialaan en Mediafin - kunnen bij ons terecht.

Met onze 3000 journalisten willen we goed communiceren. Als community manager werk je vanaf de zijlijn mee aan kwalitatieve journalistiek. Je komt in contact en bouwt een netwerk uit met journalisten van 26 redacties in België en Nederland.

De belangrijkste opdracht is het online ontsluiten en presenteren van ons aanbod. Je zorgt dat de deelnemer op het juiste moment weet wat we bieden en wat voor hem de beste keuze is.

Daarnaast hou je nauwgezet in het oog wat er allemaal reilt en zeilt in de Campus. Je pikt er onderwerpen uit die je via tekst en beeld (video, foto’s, gifs …) uitwerkt tot korte en krachtige verhalen en die je verder verspreidt via de meest effectieve kanalen: onze website, nieuwsbrieven, sociale media … Je zorgt ervoor dat de look en feel van de communicatie in lijn is met ons DNA. Je inspireert en motiveert onze journalisten om mee te praten en hun verhalen, tips en adviezen te delen.
Denk aan: een terugblik op onze bijeenkomsten, een vooruitblik, een presentatie van de highlights, een programma op het juiste moment in de picture plaatsen, deelnemers met het gewenste profiel werven … Je gaat zelf constant op zoek naar nieuwe mogelijkheden.

Wat verwachten we van jou?

  • Je hebt een groot inlevingsvermogen en je denkt altijd vanuit de doelgroep.
  • Je vindt snel de juiste tone of voice en kan creatief omgaan met online content, zowel qua concept als uitwerking.
  • Je weet precies hoe je Facebook en Twitter moet inzetten om het verhaal van de Campus te verspreiden naar een breed publiek.
  • Je weet hoe je sociale media moet monitoren via verschillende tools (Google Analytics, Facebook Insights …), je meet de impact van je acties en rapporteert daar regelmatig over aan het team.
  • Je volgt de trends op het vlak van sociale media op de voet en bent steeds op de hoogte van nieuwe mogelijkheden.
  • Je kan snel aan de slag met een nieuwe CMS en weet hoe je alle content op een goede manier toevoegt.
  • Je hebt een basis in Adobe Photoshop en InDesign. Kennis van Adobe Illustrator en Premiere Pro (of een ander montageprogramma) is een plus.
  • Je hebt enkele jaren ervaring als community manager en hebt aantoonbare expertise in het vak.

Wat hebben we jou te bieden?

  • Je komt terecht in een toonaangevend mediabedrijf, dat bruist van de toffe collega’s. Zij zijn net als jij gebeten door de creativiteit en constante innovatie in de mediasector en stomen jou graag klaar voor de job. Het wordt een avontuur waarin geen week op elkaar lijkt en waarbij je goesting om een stap verder te gaan dagelijks geprikkeld wordt.
  • Je bouwt mee aan de nieuwsmedia van morgen en krijgt de kans om jezelf hogerop te tillen dankzij boeiende opleidingen.
  • Het mooie loonpakket en de bijhorende voordelen (groeps- en hospitalisatieverzekering, 32 dagen vakantie, een gerenommeerd bedrijfsrestaurant, winstdeelname en aantrekkelijke comfortdiensten…) zijn de kers op de taart.

Solliciteer nu

Meer vacatures

Schrijf je in op onze job nieuwsbrief: