Digital Media Expert

Vilvoorde

Vast contract

SOLLICITEER NU

Uw sollicitatie komt rechtstreeks bij de werkgever toe.

Over Medialaan

MEDIALAAN is het moederhuis van de merken VTM, Q2, Vitaya, CAZ, VTMKZOOM, KADET, Stievie FREE, Qmusic, Joe, Mobile Vikings en JIM Mobile. De naam verwijst enerzijds naar de fysieke plaats waar we gevestigd zijn (Medialaan 1 in Vilvoorde). Anderzijds is het vooral ook een symbolische plaats. Het is een laan waar leuke huizen staan. Huizen waarin radio,tv en mobiele telefonie gemaakt worden die allemaal in het hoofd en hart van de Vlaming wonen. MEDIALAAN is een wereld waar talent en ideeën elkaar versterken. Onze baseline ‘maak het mee’ geldt voor kijkers en luisteraars die onze merken beleven, medewerkers die onze merken letterlijk mee maken en alle mogelijke partners die betrokken zijn bij ons verhaal.

 

Jobomschrijving

Jouw challenge zal erin bestaan om de digital consumer journey te vertalen naar paid media planning. Hierbij hou je sterk rekening met de business objectieven van Sales en Marketing.

Je bouwt sterke relaties op met de interne stakeholders en externe partners om zo een sterke, sociale en paid media connectie te creëren die de sales & marketing teams inspireert en uitdaagt.

Je zal deel uitmaken van ons intern media team. De brand managers en de online communicatie experten zullen hoofdzakelijk jouw interne stakeholders zijn.

Jouw verantwoordelijkheden

Plan

  • Verfijnen van het paid media plan gebaseerd op noden vanuit de business
  • Verfijnen van de KPI’s & doelen gebaseerd op historische data
  • Verzekeren van de digital tracking

Meten

  • Evalueren van de “content performance”
  • Definiëren en delen van learnings in de Marketing & Sales organisatie
  • Scorecard definitie met jaarlijkse KPI’s
  • Definiëren van een slim rapporteringskader
  • Ontwikkelen, managen/analyseren van digitale research (ROI)

Relatie management

  • Leiden van het cont(r)act met een selecte groep van belangrijke digitale publishers om up-to-date te zijn over de media buying opportuniteiten en tactische ontwikkelingen via alle kanalen.
  • Monitoren & optimaliseren van “organic performance”
  • Uitvoeren van het digitale plan:

-Marketplace media buying via alle kanalen
-Optimalisatietools

  • Delegeren en delen van de monitoring van:
  • Analytics en KPI’s met slimme geautomatiseerde rapporten
  • Digitale activiteiten van de concurrentie

Wat verwachten we van jou?

  • Je bent een ambitieuze digital media professional en je beschikt over een hands-on mentaliteit.
  • Je hebt minstens 1 jaar ervaring in een vergelijkbare media buying rol. Ervaring met klanten is een meerwaarde.
  • Je hebt een Marketing of Business Economics achtergrond.
  • Je bent een ware decision maker en je kan makkelijk de kern van de rest onderscheiden
  • Change en grenzen verleggen geven jou energie.
  • Je kan projecten binnen het budget en de nauwe KPI’s houden.
  • Je beschikt over een uitstekende kennis van Google Analytics, AdWords, Facebook Business Manager, Twitter Ads en andere relevante marketplace buying kennis
  • Je bent in staat om sterke relaties opbouwen met een diverse groep van collega’s over verschillende disciplines.
  • Je hebt een grote interesse en passie voor de digitale wereld.
  • Je wil blijven bijleren en jezelf ontwikkelen
  • Je bent in staat om verschillende projecten tegelijk te managen

Wat hebben we jou te bieden?

Bij MEDIALAAN bieden wij jou een boeiende en inspirerende werkomgeving waar we elkaar aanmoedigen en empowerment omarmen. We bieden een motiverende package met extralegale voordelen en een bedrijfswagen.

Meer vacatures

Schrijf je in op onze job nieuwsbrief: