Conversie Marketeer

Sint-Martens-Latem

Vast contract

SOLLICITEER NU

Uw sollicitatie komt rechtstreeks bij de werkgever toe.

Over Bloovi

Bloovi is een community die dagelijks relevante verhalen brengt en de impact toont van de razendsnelle veranderingen in onze maatschappij en economie. We focussen ons hierbij op topics zoals ondernemen, innoveren, marketing en persoonlijk groeien. Daarnaast organiseren we jaarlijks grote events om die digitale impact pas écht te laten weergalmen.

 

Jobomschrijving

Naast onze online activiteiten organiseren we jaarlijks enkele grote events om die digitale impact op ons leven pas écht te laten weergalmen. In 2017 organiseren we maar liefst drie events: WebTomorrow, Conversion Day en GAUC. Je merkt het al: bij Bloovi valt er wel altijd iets te beleven.

We hebben dus heel wat wilde plannen, die we dit jaar nóg meer in de kijker willen zetten. En daarvoor hebben we jou nodig. Samen met het sales- & marketing team til jij Bloovi naar een hoger niveau.

Kort gezegd: we zoeken iemand die beschikt over excellente marketing skills om Bloovi naar ongekende hoogten te stuwen. Als marketeer ga je aan de slag om vier belangrijke Bloovi-pijlers extra in de verf te zetten.
1. Ons job board
2. Onze content studio
3. Onze events
4. Het merk Bloovi en de site bloovi.be

Dat doe je door slimme, originele en creatieve marketingacties te bedenken én uit te voeren, samen met de rest van ons marketing team.

Wat worden je uitdagingen?

Je komt terecht bij het Sales & Marketing team. Een team met jaren ervaring als het op digitale marketing & -communicatie aankomt.

De marketingcommunicatiestrategie is gebaseerd op storytelling en een inbound- / conversion driven aanpak. Samen met hen ga je voluit voor de overkoepelende doelstellingen. Daarvoor krijg je ook tal van tools, zoals onder andere. Hubspot, Story Chief en Teamleader, en krijg je ook pakken interessante data aangereikt.

Strategie
Je neemt de huidige marketing- en communicatiestrategie onder de loep en challenged jezelf om die constant te verbeteren.

Lead Generation
Je weet welke tools in te zetten om te werken op lead generation. Hierbij analyseer je de customer journey en zet je automated campagnes op.

Conversie optimalisatie
Je optimaliseert de marketingacties van ons job board, onze events en onze content studio en zet elk van deze pijlers op een optimale manier in de markt. Je denkt na over slimme marketingacties die mensen overtuigen en denkt ook out-of-the-box.

Inbound
Je werkt met contentspecialisten aan een succesvol inbound traject. Je stelt samen met copywriting-experts converterende e-mailcampagnes op. Ervaring met HubSpot is een plus.

Campaign management
Je beheert en optimaliseert verschillende digitale campagnes en zorgt voor meer traffic naar de platformen. We spreken over display- en tekstadvertenties op Google, Facebook en LinkedIn.

Data driven
Samen met onze data marketeer meet je de resultaten van alle campagnes en trek je er de juiste conclusies uit om zo alle acties continu te optimaliseren en de ROI te verhogen.

Wat verwachten we van jou?

We zoeken iemand die volledig binnen het Bloovi-plaatje past. In ons team heerst er een jonge en ambitieuze geest, waarbij we optimistisch naar de toekomst kijken en elkaar respecteren. Onze Bloovi community, waaronder we onder meer onze lezers, klanten, partners, eventbezoekers scharen, staat altijd op de eerste plaats. Eén voor allen, allen voor één is geen lege leuze bij ons.

Ervaring
Je hebt minimaal vier jaar ervaring in conversie-optimalisatie en online marketing/communicatie. Concreet weet je een plan samen te stellen en resultaten te bereiken. Ervaring in eventcommunicatie is een pluspunt.

Hands-on mét brains
Je bent een denker maar daar stopt het niet. Je zet je ideeën ook om in effectieve acties.

Creatief en innovatief
Je experimenteert graag en waagt je al eens in onbekende digitale waters. Je kan er niet aan doen, want die drang om te blijven vernieuwen lijkt je haast aangeboren.

Gedreven
Je zet je tanden in de vooropgestelde doelen en laat niet meer los tot je jouw eindpunt bereikt hebt. Zelfs over langere periodes. Jouw targets bereiken zie je als een uitdaging.

Initiatief nemen
Je zoekt zelf opportuniteiten, onderneemt actie en anticipeert op korte en middellange termijn. Je komt uit eigen beweging met uitgewerkte en doordachte ideeën of oplossingen. Je zoekt bijkomende taken en integreert ze in je eigen werk. Dat alles met als doel de globale bedrijfsdoelstelling te bereiken.

Teamplayer
There’s no I in team. Ook bij het sales- & marketing team is dat niet anders. Bij Bloovi ondersteunen we elkaar en gaan we er iedere dag opnieuw met volle goesting voor. Jij deelt die passie en wil daar ook een cruciale rol in spelen en samen met het team jouw stempel drukken.

Zelfmanagement en verantwoordelijkheid
Je plant en organiseert je eigen agenda en neemt hierin alle verantwoordelijkheid. Je deelt je aanpak op in fasen en deelopdrachten. Je stelt duidelijke tijdslimieten en weet dus de deadlines voor het einddoel te respecteren. Je maakt een concrete planning op middellange termijn en realiseert voortgangscontrole. Je stelt in functie daarvan correcte prioriteiten. Kortom, je krijgt de dingen op tijd klaar. We geven je veel vrijheid, maar dus ook verantwoordelijkheid.

Wat hebben we jou te bieden?

Je komt terecht in een leuk team, binnen een innovatief groeibedrijf met toekomst. Elke dag varen we op volle kracht vooruit om de doelen van Bloovi te bereiken en onze visie na te streven. Dit hebben we je alvast te bieden:

  • Een aangename en informele werksfeer, waar het ‘nieuwe werken’-principe sterk leeft
  • Samenwerken met een jong en dynamisch team binnen de Belgische internet scene
  • Een open en transparante werkomgeving, waar goed voor jou wordt gezorgd. Vers fruit en iets ongezondere versnaperingen zijn volop aanwezig op ons aangenaam kantoor
  • Een boeiend takenpakket met veel afwisseling, waarin je jezelf kan vastbijten en jezelf mag bewijzen voor een groot en dankbaar publiek
  • Toegang tot verschillende tools, zoals Hubspot, om jouw werk goed en efficiënt te kunnen uitvoeren. Je krijgt ook de mogelijkeid om nieuwe tools voor te stellen.
  • Ondersteuning, opleiding en begeleiding zodat je jezelf kan blijven verbeteren
  • Mogelijkheid tot het volgen van onze eigen events, maar ook andere events binnen de sector zoals The Next Web, WebSummit en andere (inter)nationale conferenties.
  • Verloning op basis van je kennis, ervaring en toegevoegde waarde
  • Apple laptop, iPhone, internet- en gsm-vergoeding
  • Eigen verantwoordelijkheid, maar ook vrijheid om te experimenteren
  • Vijf extra verlofdagen per jaar, waaronder eentje op jouw verjaardag. Gewoon, omdat het kan

Klinkt best goed, niet?

So, you’re in?

Neem dan via de oranje knop hieronder contact op met onze founding CEO, Marnik D’Hoore en overtuig hem van jouw verhaal!

Meer vacatures

Online Marketeer

Bloovi Me
Amsterdam - België

Schrijf je in op onze job nieuwsbrief: