10 Regels die je moet volgen om slim te starten met Conversational Marketing:

10 Regels die je moet volgen om slim te starten met Conversational Marketing:
Volg Bloovi ook op Twitter!

woensdag 3 juni 2015

Gisteren kreeg het publiek op een uitverkochte Conversion Day meer te weten over hoe conversaties kunnen leiden tot conversies. Voor wie het gemist heeft, hieronder de 10 regels die je moet volgen om slim te starten met conversational marketing: 

1. Mensen praten niet met merken, maar praten met elkaar.
2. Weet waar je doelgroep over praat.
3. Je kan niet overal zijn, beslis over welke topics je wil praten.
4. Zorg dat mensen over jou praten.
5. Emoties komen op de eerste plaats, de uitleg komt later. 
6. Maak deel uit van de cultuur van de doelgroep.
7. Ontdek ongebruikt "conversational potential".
8. Conversaties hebben een impact op het koopproces. 
9. Stop met roepen! 
10. Converseer met je doelgroep

Wil je weten hoe je conversational marketing concreet aanpakt? Ontdek meer via deze 25 concrete tips in dit gratis conversational handboek

Leer meer over Conversation Marketing

De volledige presentatie kan je hier raadplegen: 

Tags: , .



Over Steven Piessens


Steven Piessens

Steven Piessens is Business profiler bij Voice, waar hij het conversatiepotentieel van merken analyseert om er bedrijfswaarde mee te creëren. Samen met een team van 20 experts bij Voice ontwikkelt hij strategieën voor social media, social PR en web, waarbij conversaties en conversies centraal staat. Steven is auteur van ‘Hoe word ik opiniemaker?’, begin 2013 uitgegeven bij LannooCampus en spreker rond communicatiestrategie voor events en onderwijsinstellingen.

Volg mij


Bekijk volledig profiel