De laatste jaren zijn content marketing en inbound marketing dé grote modewoorden in de digitale sector. Je kan er tal van artikels over terugvinden: als je deze twee principes onder de knie hebt, kan succes niet uitblijven. Klinkt goed, toch?

Helaas is het haast nooit zo eenvoudig. Met inbound marketing heb je slechts de helft van de oorlog gestreden. Inbound marketing creëert geen vraag voor je producten of diensten, het biedt slechts een antwoord op de vraag. Niemand gaat naar Google om in te typen: “Ik koop alles. Verras me”.

E-mailmarketing is nog steeds een van de enige echte een-op-een platformen waarbij je een relatie kan opbouwen met je doelgroep. Maar een succesvolle e-mailcampagne bestaat uit zo veel verschillende onderdelen, en het is soms moeilijk om te bepalen welk element in je campagne precies voor de conversie gaat zorgen.

Je kan AB testing toepassen om de interessantste onderwerpregel te bepalen, de tekst en kleur van je call to actions aanpassen en je bericht optimaliseren voor mobiele toestellen. Al dit soort ingrepen zullen een goede invloed hebben op je conversies. Voordat je aan deze ingrepen begint, dien je eerst te zorgen dat de structuur van je bericht aangepast is om hoge conversies te genereren.

DE DRIE ELEMENTEN VAN SUCCESVOLLE E-MAILMARKETING CAMPAGNES

1. Je campagne moet aanzetten tot actie
Is dit bericht relevant voor je contact? Is je lijst voldoende gesegmenteerd? Heb je je contact genoeg redenen en interesse gegeven om door te klikken? Zet je design en je content aan tot actie?
 

Wil je het volledige artikel lezen met concrete tips? Ga dan naar naar de Conversion Day website.