3D Ads: dé remedie tegen bannerblindheid?

3D Ads: dé remedie tegen bannerblindheid?
Ook via Facebook houden we jou op de hoogte over everything digital. Volg ons nu!

woensdag 19 november 2014

Online Adverteerders krijgen steeds meer te maken met ‘bannerblindheid’. Mensen negeren steeds vaker advertenties. Tijd om te innoveren dus. Een Noors bedrijf heeft na jaren van stilstand een oplossing: 3D-advertenties.

Al jaren geen innovatie

Sinds jaren zit er zo goed als geen evolutie in online banners. We kijken amper nog op van site-take overs, vierkante en rechthoekige banners en klikken doen we al helemaal niet meer. De click-through rates van banners blijven immers naar beneden gaan. Adverteerders spreken van bannerblindheid.

Hoe kunnen opnieuw opvallen en hoe kunnen adverteerders mensen toch overtuigen om te klikken? De oplossing laat al jaren op zich wachten. Maar het Noorse bedrijf Cxense lijkt er nu iets op gevonden te hebben: 3D-advertenties.

3D-Ads to the rescue?


"3D banners zijn een manier om advertenties terug aantrekkelijk te maken," zegt het Noorse bedrijf. Bovendien zijn ze volgens Cxense ook makkelijk te implementeren: via HTML. Nog een voordeel: ze zijn ook mobiel inzetbaar.

De parallax-3D animatie, die draait op de servers van Cxense heeft geen speciale apparatuur zoals een 3D-brilletje nodig en kan bewegen van zodra de gebruiker een scrollt doorheen de pagina. Op mobiele apparaten werkt het de accelerometer van je smartphones en tablet. 

Als adverteerder kan je er ook voor kiezen dat één bepaald beeld op de pagina eruit springt via een 3D-effect.

3D-Ads lijken alvast enthousiast te worden onthaald bij online uitgevers. Uit onderzoek van Cxense blijkt immers dat 77% van bevraagde online uitgevers interesse heeft om 3D-Ads in te zetten op hun websites - zolang er sprake is van een win-win tussen adverteerders & publishers.

“We think 3D ads offer an amazing way to engage users, and draw attention to products without disturbing the user experience. We certainly think there is a chance for them to become wide spread,” zegt VP of Global Marketing Lauren Pedersen van Cxense.

De Ads zullen steeds meer te zien zijn doorheen het internet. De eerste resultaten zullen ook niet lang meer op zich laten wachten. Wat verwacht jij?

Benieuwd hoe het werkt? Op de website van Cxense kan je een eerste werkende Ad bekijken. 

Tags: , , .



Over Thomas Van Den Elzen


Thomas Van Den Elzen

Thomas is contentman van Bloovi.be en is verantwoordelijk voor de inhoud van de Bloovi site. Hij gaat dagelijks de dialoog aan met de digitale wereld...

 

Volg mij


Bekijk volledig profiel