Sales is een woord met eerder een negatieve connotatie bij de doorsnee burger. In de business wereld worden producten eveneens vaak niet op een correcte wijze aan de man gebracht. Eerder dan te bepalen welke sales- en marketingtechnieken het best worden toegepast (zonder een bepaalde strategie) is er een betere manier om de consument en prospects te benaderen en/of te overtuigen: “high impact content is immers de sleutel tot succes”.

Hoe bereik je meer klanten?

Door de JUISTE BOODSCHAP naar de klanten over te brengen op het JUISTE MOMENT in de aankoopcyclus kan je hen helpen om beslissende stappen te ondernemen in het kader van een aankoop. Door het publiceren of verspreiden van “de juiste boodschap” zullen de bezorgdheden, twijfels van de kopers en/of prospects tenietgedaan worden doorheen het volledige aankoopproces.

Een goede boodschap kan ook een katalysator betekenen voor:

• Creatie van een Top-of-mind awareness (TOMA) voor uw onderneming
• Merkbekendheid bevorderen
• Katalysator van webverkeer naar uw website
• Verhogen van betrokkenheid bij doelpubliek
• Generatie van leads
Met welke tips & tricks dienen we rekening te houden?

Voor alle duidelijkheid, het moet meer zijn dan een overload aan content. De boodschap moet aan onderstaande vereisten voldoen:


1) Het is van fundamenteel belang om steeds te communiceren op een tijdige, informatieve, bondige en krachtdadige wijze.

2) Alle informatie die naar buiten toe gecommuniceerd wordt, moet specifiek gericht zijn op de doelgroep die je als verkoper voor ogen hebt. De klant verwacht op maat gemaakte informatie naargelang de situatie waarin hij/zij zich op een bepaald moment bevindt.

3) De inhoud die je als organisatie openbaar maakt weerspiegelt je corporate identity. Daarom is het van primordiaal belang dat de boodschap coherent is met het beeld en de positie dat je bij de consument wil overbrengen in de markt.

4) Belang van segmentatie (per sector, type klant, …) op de corporate website mag eveneens niet over het hoofd worden gezien. Website bezoekers wensen in één opslag de informatie te vinden die ze verwachten te vinden. Indien deze informatie niet op een vanzelfsprekende wijze terug te vinden is, wordt de kans groot dat de bezoeker en/of toekomstige klant zal wegnavigeren. Iets wat we natuurlijk niet willen...

5) SEO: Ook gekend als het geheel aan activiteiten bedoeld om een webpagina hoog te laten scoren in de organische zoekresultaten van een zoekmachine, op de voor die webpagina relevante trefwoorden, trefwoordcombinatie…  met als gevolg relevant verkeer naar je website!

6) Social media impact: Er bestaan een aantal technieken die de inhoud van je boodschap gemakkelijker laten verspreiden via sociale media. Enerzijds kan men trachten  emotionele reacties uit te lokken bij de klant of prospect. Op die manier krijgen mensen niet alleen je boodschap te zien, ze worden bovendien vermaakt! Anderzijds kan de inhoud van de boodschap dermate nuttig zijn, zodat men geneigd is de informatie te verspreiden. Voorzie ook manieren om de informatie te laten verspreiden door de gebruikers van sociale media te laten deelnemen aan polls en feedback te laten genereren op specifieke websiteitems. Zo kan de informatie op de website een hefboomeffect aan bekendheid opleveren.

Kortom, de juiste content is de sleutel tot succesvolle marketing! Het goede nieuws is dat iedere onderneming die méér klanten wil, goed zal doen door deze aanpak te implementeren. Dit in tijden van economische malaise… Waar wachten jullie nog op? Implement Content Marketing and go forward with your business!