Reclamelegende André Duval stapt in het branding kantoor Brand New World, dat een naamsverandering doorvoert en voortaan onder de naam Duval Branding opereert.                    

Duval Branding 

André Duval, medeoprichter en voormalig CEO van Duval Guillaume, is voortaan met zijn investeringsvehikel Duval Union actief in het kapitaal van Brand New World, dat meteen ook zijn naam verandert naar Duval Branding.

Deze participatie van Duval Union stelt Duval Branding in staat om gebruik te maken van de expertise en het netwerk van André Duval. Bovendien geeft het Duval Branding de mogelijkheid om op een open en transparante manier samen te werken met de andere spelers binnen de Duval Union.

Duval Branding heeft de ambitie om zich op het internationale toneel te meten met de belangrijkste branding agentschappen.

Belgische branding op een internationaal en hoog niveau

Duval Branding ontstond toen Duval Guillaume Corporate in januari 2013 afsplitste van Publicis. In de eerste maanden van het jaar kende het bureau onder leiding van Marc Wellens en Gert Mahieu een sterke start, gekenmerkt door verschillende nieuwe opdrachten en het aan boord trekken van nieuw talent.

Zo realiseerde Brand New World in het voorjaar branding –en positioneringscampagnes voor project- en vastgoedontwikkelaar Matexi, de Amerikaanse lingerie retailer Intimacy en werkte het ook al internationale projecten uit voor PrimaDonna en Marine Harvest (zie volledige lijst met referenties onderaan).

Met de branding van het Dubai Opera Disctrict haalde BNW recent nog een groot internationaal project binnen. Om al dit en toekomstig werk in goede banen te leiden werd het bestaande team van 13 personen aangevuld met 2 extra krachten.

Paul Jans (Account Director) en Elke Pintens (Account Manager) versterken het team. Zij komen beiden over van Universal Communication. Daarnaast is ook een extra designer aangetrokken voor het team van creatief directeur Henk Willems.

De lijn tussen business consulting & branding vervaagt

Duval Branding biedt een antwoord op een vaak voorkomende vraag van CEO’s, legt Marc Wellens uit: “Voor CEO’s is branding een strategische activiteit geworden, die actief moet bijdragen aan een diepgaand veranderingsproces. Bij Duval Branding stappen we op CEO level mee in het verhaal en begeleiden we op die manier onze klanten intensief gedurende het hele proces”.

“Branding ligt vandaag duidelijk dichter bij business consulting dan vroeger,” zegt Gert Mahieu. Duval Branding mikt van bij de start op een internationaal cliënteel, vult hij aan. “Duval Branding wil meteen op het hoogste niveau meespelen. Vandaar dat we – met succes – hebben meegedongen naar grote projecten als de branding van het Dubai Opera District”.

Volgens André Duval vervolgt Duval Branding op die manier een verhaal dat is ingezet met het reclamebureau Duval Guillaumme: “Destijds hebben we met Duval Guillaume de Belgische creativiteit op de internationale kaart gezet. Het is onze uitgesproken ambitie om met Duval Branding hetzelfde te gaan doen op het vlak van branding.”