De Antwerpse start-up Salesflare lanceert vandaag haar vernieuwde salesplatform voor het grote publiek. Het platform moet salesprofielen ondersteunen en zal overal beschikbaar zijn waar de verkoper werkt: in de browser, in het emailprogramma, op de telefoon, op tablets en ook op smartwatches. De start-up haalde recent ook 330.000 euro aan nieuw kapitaal op via het Vlaamse Agentschap voor Innoveren en Ondernemen en KBC. Salesflare zal het geld gebruiken om haar platform slimmer te maken.

Verkopers het leven makkelijker maken

Verkopers die de hele dag de baan op zijn om klanten te bezoeken kunnen vaak ’s avonds pas hun klantensysteem vervolledigen om tijdstippen van meetings, contactinformatie en verslagen hiervan in het systeem te stoppen. Verkopers weten vaak niet of een collega reeds contact had met een klant, noch wat er al besproken werd. "Daar moeten we iets aan doen," dachten ze bij Salesflare.

De software van Salesflare, de start-up van Lieven Janssen en Jeroen Corthout, integreert met de systemen waar de benodigde klanteninformatie zich reeds bevindt. “Het visualiseert deze informatie voor de verkoper, zodat deze zijn klanten niet alleen beter maar ook met minder werk kan opvolgen”, vertelt Jeroen Corthout.

Beschikbaar via de browsers, smartphones, tablets én smartwatches

Salesflare bood zijn software tot nog toe enkel aan als een verkoopsassistent geïntegreerd in het emailprogramma en op de telefoon. Vandaag lanceert het een volledig verkoopplatform dat overal beschikbaar is waar de verkoper werkt: in de browser, in het emailprogramma, op de telefoon, op tablets en zelfs op smartwatches.

“Een verkoper is een hele dag met klanten in contact, maar zit ook niet stil. Daarom is Salesflare overal aanwezig waar een verkoper zich overdag begeeft. In zijn emailprogramma om te communiceren, in de browser om zijn dashboard te checken, op de gsm of smartwatch om alle updates over klanten te volgen, op de iPad om nota’s te maken”, verduidelijkt Corthout.

VLAIO investeert 230.000 euro

De overgang van assistent naar platform betekent niet dat Salesflare verkopers niet meer assisteert met intelligente suggesties. Zo kreeg de start-up enkele weken geleden een subsidie van 230.000 euro van het Vlaamse Agentschap voor Innoveren en Ondernemen. Daarnaast voorziet ook KBC een lening van 100.000 euro. Dat alles om de intelligentie van de Salesflare-software verder te ontwikkelen.

Janssen verduidelijkt: “We combineren op dit moment heel veel data op intelligente manier en creëren op basis hiervan onder andere een automatische takenlijst, maar we gaan hier nog veel verder in gaan. Wie kan de beste introductie bieden naar bedrijf X? Welke klanten zijn het meest geïnteresseerd? Welke klanten hebben al een voorstel ontvangen? Dit zijn allemaal vragen die onze software heel binnenkort ook zal beantwoorden.”

Gelijktijdig met de lancering van het platform rolt Salesflare een kalenderintegratie uit voor Microsoft Exchange, Office365, Google, Outlook.com en iCloud. Zo hoeven verkopers meetings met klanten nooit meer manueel in het systeem te zetten. 

Salesflare is gevestigd in de Antwerpse Boerentoren en maakt deel uit van iMinds iStart, Telenet Kickstart en Startit @KBC. Meer info: salesflare.com