Afgelopen maand registreerde de Belgische AutoScout24-app, van de gelijknamige zoekertjessite voor tweedehandsvoertuigen, meer dan 1 miljoen bezoeken. In dezelfde maand vorig jaar tekende AutoScout24 406.028 bezoeken op. Deze explosieve groei is een duidelijk teken dat kopers van tweedehandsvoertuigen altijd en overal het recentste aanbod willen raadplegen of zelf een voertuig online plaatsen.

26% Van bezoeken via app

Met de gratis AutoScout24-app zoeken gebruikers snel en gemakkelijk alle beschikbare tweedehandswagens en -motoren op in hun directe omgeving. Nieuwe voertuigen die aan je zoekcriteria voldoen, krijg je bovendien onmiddellijk te zien waardoor je geen enkele aanbieding mist. Een app die duidelijk aanslaat bij de tweedehandskoper en -verkoper want maar liefst 26,8%  van alle bezoeken aan de AutoScout24-website gebeurt via deze app. De app is het populairst voor iPhone (190.007 downloads) en Android (107.457 downloads).

“Meer dan 1 miljoen bezoeken is een zeer goed resultaat als je weet dat slechts 19% van de Belgen mobiel internet gebruikt, ten opzichte van 43% van de Europeanen. België heeft duidelijk een achterstand in te halen als het om mobiel surfen gaat. We verwachten dan ook dat de populariteit van de app nog aanzienlijk zal toenemen eens de prijzen van mobiel internet dalen in België en meer mensen een smartphone of tablet aankopen.”, aldus Vincent Hancart, Managing Director van AutoScout24.

Niet alleen in België scoort de AutoScout24-app goed. Afgelopen maand werd de app bijna 23 miljoen keer bezocht in Frankrijk, Nederland, Duitsland, Italië, Spanje, Oostenrijk en België samen. 40% van de bezoeken gebeurt via de iPhone app. De Android app volgt met 29,7% van de bezoeken terwijl de iPad app 21% van de bezoeken genereert.