Bearmark, een jong bedrijf uit Gent, lanceerde deze week hipsterkids.be: een online platform om innovatieve en kwalitatieve producten en diensten te ontdekken. Met deze website willen Domien Van Eynde en Ward Verwaeren lokale en internationale concepten in de kijker zetten en vernieuwende bedrijven de kans geven om het publiek om feedback te vragen.

Hipster worden?

Eerder deze week zag hipsterkids.be het online levenslicht. Met dit platform willen de oprichters, Domien Van Eynde en Ward Verwaeren, samen met het grote publiek op zoek gaan naar dé opkomende producten. Hiermee willen ze lokale en internationale bedrijven in de kijker zetten die durven vernieuwen en inzetten op kwaliteit.

Als bezoeker van Hipsterkids.be kan je beslissen of een product of dienst voor jou deze kwaliteiten bezit: een webshop die echt innoveert, een foodconcept met een leuk verhaal of een product met net dat “ietsje meer”. Op die manier kan je beslissen wie the new hipster in town wordt. Met een kwinkslag naar de “hipster”, een term die wordt gebruikt voor een persoon die steeds op zoek gaat naar datgene dat een ander nog niet heeft, gaat hipsterkids.be op zoek naar datgene dat sterk zal opkomen door te innoveren en te kiezen voor kwaliteit.

Belevenis

Hipsterkids wil deze concepten niet enkel voorstellen, maar wil online consumenten de producten en diensten ook laten beleven. Om dit te realiseren wordt gewerkt met testversies en acties, zodat  consumenten eens kunnen “proeven” van wat er wordt voorgesteld op het platform. Hierdoor wordt aan bedrijven ook de kans gegeven om consumenten op een vernieuwende manier feedback te vragen. Zowel lokale als internationale bedrijven kunnen zich op die manier aan een ruimer publiek voorstellen.

Als bezoeker kan je ook mogelijke “hipsters” voorstellen. Niet elk voorstel bereikt echter de uiteindelijke selectie die op de website verschijnt. Door zelf een eerste selectie door te voeren, willen de jonge ondernemers de kwaliteit hoog houden en vermijden dat de website als reclameplatform gebruikt kan worden.