Marketing Automation wint elke dag aan belang. In de Verenigde Staten en ver daarbuiten is het een waar buzzword. Niet verwonderlijk dat het technologielandschap in de marketing automation gedomineerd wordt door Noord-Amerikaanse giganten als HubSpot, Eloqua en Marketo. Toch zijn het Belgen die het Marketing Automation landschap compleet hertekenen. IgnitionOne, met stevige Vlaamse roots in Diegem, lanceert vandaag haar self-service Marketing Automation tool (MAT).

Marketing Automation Tool



Het Belgo-Amerikaanse IgnitionOne, een wereldleider in digitale marketing technologie, houdt vandaag haar meest recente geesteskind boven de doopvont. De Marketing Automation tool is een geïntegreerd onderdeel van de IgnitionOne Digital Marketing Suite.

De tool laat marketeers via een self-service interface toe om snel en makkelijk efficiënte marketing campagnes op te zetten. Hierdoor toon je gepersonaliseerde boodschappen aan de het juiste doelpubliek doorheen de verschillende fasen van de conversie funnel op basis van de IgnitionOne user engagement score. De nieuwe tool werd volledig ontwikkeld in het Europese hoofdkwartier van IgnitionOne te Diegem.

Innovatief België


“Niet alleen hertekenen we vandaag het Marketing Automation landschap. We tonen ook hoe innovatief België is", aldus Filip Lauweres, mede-eigenaar van IgnitionOne en als Global Business Unit leader Marketing Automation eindverantwoordelijke voor dit prestigeproject.

Deze innovatie laat markteers toe om de brug te maken tussen de bekende (CRM) klanten en de anonieme bezoekers op de website. Hiervoor maakt IgnitionOne gebruik van diverse en geraffineerde marketing automation oplossingen om gepersonaliseerde boodschappen aan de 90% anonieme bezoekers te tonen. Door gebruik te maken van de unieke User Engagement Score kan de marketing automation tool specifiek voor die unieke bezoeker gepersonaliseerde promoties, formulieren, coupons en andere advertenties weergeven.

Duidelijk zicht op het volledige conversiepad

Bovendien is de tool makkelijk te connecteren met de bestaande CRM en DMP oplossingen. Op die manier krijgt een adverteerder een duidelijk zicht op het volledige conversiepad en worden anonieme bezoekers al snel bekende klanten.



“Vandaag maakt de markt kennis met Marketing Automation 2.0”, zegt Will Margiloff, CEO van IgnitionOne. “IgnitionOne herdefinieert Marketing Automation door te focussen op potentiële klanten die nog niet geïdentificeerd zijn. Op een geautomatiseerde manier tonen we hyper-gepersonaliseerde boodschappen aan deze anonieme bezoeker om hem te converteren. Zo wordt uw onbekende webbezoeker van vandaag uw klant van morgen.”