Belgian Advertising School lanceert pop-up agency met focus op social media

Pieter De Moor
Door Pieter De Moor Innoveren
Belgian Advertising School lanceert pop-up agency met focus op social media

De Belgian Advertising School heeft sinds kort een nieuw pop-up agency gelanceerd in Mechelen: Swiped. Het agency bestaat uit 22 ondernemende studenten die originele reclamecampagnes bedenken via de nieuwste sociale media kanalen. 

Creatieve campagnes via social media   

De focus van Swiped gaat naar de nieuwste sociale netwerken zoals Snapchat, Vine, Periscope & Meerkat. Via deze nieuwe netwerken willen ze creatieve campagnes bedenken voor hun klanten. Aangezien deze communicatiemiddelen niet meer weg te denken zijn uit het leven van milennials proberen ze merken te helpen om dit doelpubliek ook te bereiken. Ook voor bekendere platformen zoals Instagram en Pinterest worden op maat gemaakte campagnes uitgewerkt. 

Klassiekere agencies laten deze nieuwe netwerken vaak links liggen. "Een grote fout," vinden de studenten van Swiped. "Deze netwerken zijn net een unieke kans voor merken om hun bestaande campagnes te versterken". 

Wat maakt Swiped uniek?

22 Enthousiaste twintigers hebben er net vijf maanden stage op zitten bij zestien verschillende Belgische reclamebureaus. Zij zijn volledig ondergedompeld in de reclamewereld en zitten naar eigen zeggen nu zelf op hete kolen. Het is een mix van verschillende talenten: account managers, strategen, creatieven, webdevelopers,.. Bovenal staan ze zeer dicht bij hun doelgroep.  
  
Het concept wordt ondersteund door partners van de Belgian Advertising School: Boondoggle, Emakina, Seven, Demonstr8, Insites Consulting, BBDO, These Days, SUE Amsterdam en Mundo Digitalis.

Meer info: swiped.be