tot einde Super Early Bird korting Laatste kans op € 100 korting

E-mail marketing tools Flexmail en Addemar fuseren, willen samen Europa veroveren

Bloovi Studio
Door Bloovi Studio
E-mail marketing tools Flexmail en Addemar fuseren, willen samen Europa veroveren

foto: Etienne Colla & Jacqueline Mahieux. Zij zullen samen het fusiebedrijf gaan leiden. 

Groot nieuws uit de Belgische e-mailmarketing sector! De twee Belgische leiders in e-mailmarketing, Flexmail en Addemar, fuseren en worden opgenomen van de Gentse ICT-groep Intelligent. Dankzij de fusie staan beide bedrijven sterker tegen concurrentie van Amerikaanse e-mail tools zoals MailChimp, HubSpot en Amazon SES. 

Fusie met grootste concurrent

Zowel Flexmail als Addemar bieden een cloudplatform aan waarmee bedrijven snel e-mailcampagnes kunnen opzetten, lanceren en de resultaten ervan analyseren. Vorig jaar werd Addemar al overgekocht door Intelligent, de Gentse ICT-groep onder leiding van Jonas Dhaenens (de founder van onder meer hostingsbedrijf Combell - foto links). 

Dhaenens overhaalde Flexmail om met zijn grote concurrent Addemar in zee te gaan om op die manier te kunnen concurreren tegen buitenlandse spelers. Dankzij de fusie staan beide bedrijven sterker tegen concurrentie van Amerikaanse e-mailmarketingtools zoals MailChimp, HubSpot en Amazon SES.

Lokale verbondenheid uitspelen

Jacqueline Mahieux, de CEO van Flexmail, zal samen met Etienne Colla het fusiebedrijf gaan leiden. Beide bedrijven willen hun verbondenheid met de markt uitspelen. "Niet alleen omdat we de lokale talen spreken, maar ook omdat we klanten persoonlijk kunnen begeleiden," zegt Mahieux aan De Tijd.

Voor de klanten verandert er op korte termijn niets, zegt Mahieux. "Beide merken blijven voorlopig behouden. We zijn van plan om de twee platformen te fusioneren tot één platform met meer functionaliteit. Tegen juli hopen we effectief te migreren." Volgens Mahieux is het niet de bedoeling dat klanten daar meer voor zullen betalen.

Toekomst: uitbreiden binnen Europa en naar de VS

Het fusiebedrijf wil zich na de migratie richten op het buitenland. "We kijken in eerste instantie naar Europa, waarbij we denken aan de opening van een kantoor in Londen, en in een latere fase ook naar de VS."

Beide bedrijven hebben een gezamenlijke omzet van 4 miljoen euro en tellen ongeveer 30 werknemers in Hasselt, Genk en Brussel. 

Bron: De Tijd

Interesse in de branded content, white paper en advertising mogelijkheden op Bloovi?
Neem contact op met BLOOVI STUDIO.