De laatste kwartaalomzet in 2015 van e-commerce gigant Bol.com lag 35 procent hoger dan het laatste kwartaal van 2014. De groei is grotendeels te danken aan de succesvolle verkoop in België. De verkoop in ons land steeg met maar liefst 67 procent. 

11 producten per seconde 

De totale online omzet van Bol.com kwam in 2015 uit op 900 miljoen euro. Dat is 33 procent meer dan in 2014. De sterke resultaten waren vooral te danken aan een succesvolle feestperiode waar op piekmomenten maar liefst 11 producten per seconde werden verkocht.

Vooral in België ging het keihard voor Bol, de e-commerce speler noteerde in België met maar liefst 67 procent groei in Q4. 

Nieuwe investeringen

"We gaan in Nederland investeren in onze logistieke infrastructuur, in de vorm van een nieuw distributiecentrum voor Albert Heijn en een nieuw distributiecentrum voor Bol.com. Dat zal in 2016 leiden tot hogere investeringsuitgaven van circa 1 miljard euro," liet moederbedrijf Ahold weten.