Eén van de pijlers waar Bloovi op gebouwd is, is inspiratie. We willen de internetsector inspireren, zowel op vlak van motivatie & energie als in kennis & ideeën. Daarom gaan we doorheen 2012 een aantal sites, apps, producten, ... verzamelen en aan jullie voorstellen.

 

Niet alles in het onderstaande overzicht is al beschikbaar in België, maar we stellen je dit voor vanwege het concept zelf. Innovatie is dikwijls het combineren van verschillende bestaande ideeën om zo iets vernieuwend te ontwikkelen. Misschien zit je zelf al een tijdje met een idee, waar je geen finale vorm aan kan geven. Het bekijken van andere, nieuwe concepten kan je daarbij helpen.

 

CLOO

Met op hun site uitspraken zoals "CLOO, a future startup that may prevent you having to pee your pants", krijg je al snel een idee van wat je hiermee kan doen. CLOO biedt gewone particulieren de kans om hun toiet/badkamer ter beschikking te stellen voor mensen die deze kunnen gebruiken.

Dit concept werd wat overgenomen voor de Music for Life app, maar bij CLOO gaan ze verder. Je kan er namelijk je douche of bad ook aanbieden. Gelukkig zie je hier in België ook al meer gelijkaardige apps en sites de kop opsteken. Zo kan je al je oprit aanbieden aan touristen op zoek naar een parking. En zo zijn er nog veel mogelijkheden.

Verder zijn ze bij CLOO ook op zoek naar partners, bv merken van toiletpapier of een WC-Eend zeg maar, om de "populairste" toiletten goodies te geven en zo hun stock gratis aan te vullen.

CLOO' from Hillary Young on Vimeo.

 

Quarterly Co

Deze site biedt je een alternatieve manier om bepaalde mensen of bedrijven te volgen én iets van hen te krijgen. Ja echt, je krijgt echte producten, objecten, geschenken van de persoon bij wie je bent ingeschreven op de site!

Hoe werkt het precies?

  • Je registreert je bij Quarterly Co
  • Je schrijft je in bij de persoon van wie je iets wil ontvangen (in deze beta-versie kan je voorlopig maar op één iemand inschrijven)
  • Elke 3 maanden ontvang je een pakketje met de post.

Kost het geld? Ja, Quarterly vraagt inderdaad een 3-maandelijkse bijdrage voor deze dienst.

Kan het buiten de VS? Goed nieuws inderdaad voor ons Belgen, je kan sinds kort vanuit heel de wereld inschrijven, al wordt er dan wel 15$ extra shipping cost aan toegevoegd.

We hebben deze site aan ons overzicht toegevoegd omdat dit een heel vernieuwend concept is. Het is min of meer gebaseerd op het systeem van magazines die af en toe een gadget of geschenkje meegeven aan de koper. Al is hier de hele subscription gebaseerd op die gadgets of geschenkjes. Meestal zullen het ook producten zijn die (nog) niet te koop zijn of unieke exemplaren van iets.

 

Make Me a Holiday

Het idee voor Make Me a Holiday is gebaseerd op de vele websites die de mogelijkheid bieden om reviews te geven aan hotels, travel agencies, B&B's, ... De site stelt reizigers in verbinding met de travel agencies. Reizigers registreren zich en plaatsen een post waarin ze beschrijven waar ze naar op zoek zijn, inclusief "speciale wensen". Daarna kunnen travel agencies hierop reageren en hen via de site een voorstel doen. Wanneer je als reiziger iets interessant vindt, wordt alles simpel geregeld via Make Me a Holiday.

Dit creëert voor de reiziger de mogelijkheid om eens iets te doen wat ze anders niet direct uit zichzelf zouden doen. Travel agencies kunnen deze kans dan gebruiken om te verkopen in de eerste plaats, maar ook om hier hun creativiteit te bewijzen en hun mogelijkheid om zich aan te passen aan de klant.

Voorlopig is Make Me a Holiday enkel gericht op de UK, maar ongetwijfeld komt dat concept ook wel naar België.

 

 

Turnhills.com

De bedoeling van Turnhills.com is de bezoeker de kans geven om te window shoppen in de grootste winkelstraten in New York. Je krijgt om te beginnen een kaartje te zien van de winkelstraten met de naam van elke winkel bij het gebouw. Je kan klikken op die namen en vervolgens krijg je hun etalage te zien. Bij een mouse-over op de producten, komen er dan meer details tevoorschijn.

De dienst kan ook gebruikt worden in België, als je eens wil weten hoe de etalages eruitzien in NY City, maar bij Turnhills zijn ze van plan om ook andere, grotere steden op te nemen in het aanbod.

Nog interessant om mee te geven: alles wordt samengesteld via crowdsourcing. Shoppers die er écht aanwezig zijn, trekken de foto's en spelen die door naar Turnhills. Maar dit neemt niet weg dat alle foto's en content van uitstekende kwaliteit zijn.

 

 

 

Body Shop Bids

Bij Body Shop Bids is het een beetje een omgekeerde wereld. Het vertrekt vanuit het principe dat niet altijd de consument moet bieden, maar dat ook leveranciers tegen elkaar kunnen opbieden om een klant binnen te halen.

Hier gaat het dan specifiek om herstellingen aan de wagen. Heb je iets te herstellen, dan kan je een foto trekken van de beschadiging en deze via de simpele app uploaden. Binnen de 24 uur krijg je voorstellen binnen van verschillende garages in de omgeving, waarna je het beste voorstel kan kiezen. Alle garages & herstellers worden gescreend vooraleer ze toegelaten worden op de site.

Momenteel kan je dit enkel in Chicago gebruiken, maar aangezien ze na 5 maanden al een heel stevige basis opgebouwd hebben (160 herstellers en +1.5 miljoen dollar aan herstellingen), zijn ze van plan snel uit te breiden naar andere steden in de VS, wie weet ook naar Europa? Of zijn er langs hier ook die zoiets kunnen starten...

 



--  --

Kan je dit artikel appreciëren? Deel het dan hieronder via Twitter, Facebook of Linkedin.

Volg je @bloovi al op Twitter? #bloovi