Na de inspirerende Bloovi Events willen we nu ook de successen van de digitale sector in in de kijker met 23 awards!

Bloovi heeft als grootste digitale community van België op korte tijd met zijn nieuwssite én met de organisatie van spraakmakende events zoals Conversion Day, Trendsnight, GAUC en WebTomorrow een zeer stevige reputatie opgebouwd.

Spraakmakende campagnes belonen, los van budgetten

Wat het Tahrirplein in Cairo en het Maidanplein in Kiev zijn voor de acties van de Egyptische en de Oekraïense bevolking, is Bloovi voor de Belgische digitale scène: de plaats waar het gebeurt en waar alle actoren samenkomen.

“Het succes van onze events”, zegt event manager Olivier Van Baeveghem, “bewijst dat er ook in de digitale wereld een grote nood is aan persoonlijk contact om face to face van gedachten te wisselen over de snelle ontwikkelingen in de sector. Daarom was het een logische stap om ook te starten met de organisatie van een Awards Night. In elke sector brengt een “Oscaruitreiking” immers niet alleen op een feestelijke manier alle betrokkenen samen, maar zorgt ze ook voor extra aandacht.”

Bloovi houdt dagelijks de vinger aan de pols van de digitale sector en heeft dan ook vanop de eerst rij de marketing- en advertentiebudgetten zien verschuiven in de richting van de digitale kanalen. Dat heeft zich vertaald in een aantal spraakmakende campagnes. En die verdienen volgens Bloovi om voor het voetlicht te komen.

Cases indienen tot 18 september

Nog tot 18 september mogen bureaus en merken hun cases indienen. Op 16 oktober zal een onafhankelijke jury dan een eerste selectie maken. De genomineerden worden op 27 oktober bekendgemaakt en de uitreiking van de awards gebeurt op 23 november tijdens de Digital Marketing Award Ceremonie in Gent.

“We waken er wel over dat we niet alleen de grootte van de budgetten of de sterkste creatieve prestaties bepalend zijn voor de toekenning van de 23 awards in 3 verschillende categorieën. We kijken daarom in de eerste plaats naar de impact en performance van een campagne. Zo kan ieder merk of agency deelnemen en kans maken op één of meerdere awards”, stipt Olivier Van Baeveghem nog aan. “Bovendien is het indienen van de cases helemaal gratis, een unicum bij de organisatie van dergelijke awards.”

Bloovi maakt zich sterk dat het met de organisatie van deze awards opnieuw een belangrijke stap zet om in een tijd waarin iedereen de mond vol heeft van digitale transformatie het baanbrekende werk dat veel specialisten inmiddels leveren de aandacht te geven die het verdient.

Bekijk hier