Coolblue, één van de bekendste webwinkels van België, zond gisteren zijn allereerste TV-spot uit op de Vlaamse TV. De webwinkel wil hiermee haar naamsbekendheid en verkoop sneller doen groeien. Met de TV-spot wil Coolblue op een hilarische manier haar diensten in de kijker stellen. Wij vonden het meer dan geslaagd. Oordeel zelf, hierboven kan je de video bekijken: 

Obsessie op klantentevredenheid

Door in de reclame te focussen op beloftes als ‘voor 23.59 uur besteld, morgen in huis’ en ‘vandaag besteld, vanavond in huis’, wil Coolblue zijn ‘obsessieve’ focus op klantentevredenheid door meer mensen laten ervaren. De tv-spot werd ontwikkeld met reclamebureau Duval Guillaume en productiemaatschappij 100% Halal. Bovenaan dit artikel kan je de video bekijken:

Mond-tot-mond reclame

“We zijn de afgelopen jaren keihard gegroeid door mond-tot-mond-reclame,” zegt Jeroen Van Camp, woordvoerder van Coolblue België. “Nu is het tijd om nóg harder te groeien met tv-reclame. Want we meten en weten: áls mensen ons ervaren, zijn ze vaak zo enthousiast dat ze het ook weer aan anderen vertellen.”

Waarom zo lang gewacht om de sprong naar tv te wagen? Van Camp: “Reclame maken voelde voor ons altijd alsof we op de Vlaamse tv, voor miljoenen kijkers, de broek lieten zakken. Dan moet je wél heel zeker weten dat al de beloftes die je doet, kloppen. Ook als er opeens - bovenop een toch al snelle groei - nóg meer klanten bij komen. ‘Zaterdag besteld, zondag in huis’, bijvoorbeeld, durven we nu vol vertrouwen op tv te schreeuwen.”

In januari lanceerde Coolblue al een soortgelijke campagne op de Nederlandse TV. De webwinkel bestaat intussen al 15 jaar en heeft meer dan 1000 medewerkers waarvan meer dan 100 in Vlaanderen.

Meer info: coolblue.be