Darwin Analytics trekt met steun van iMinds naar New York

Bloovi Redactie
Door Bloovi Redactie Innoveren
Darwin Analytics trekt met steun van iMinds naar New York

Geheel onlogisch is dit natuurlijk niet, marketeers hebben meer data ter beschikking dan ooit tevoren. Tegelijkertijd heeft een marketeer nog nooit zo weinig tijd gehad om die data te analyseren. En toch is de druk groot om te bewijzen dat marketing leidt tot resultaten.

"76% van de marketeers gelooft dat het meten van online communicatie belangrijk is. Slechts 29% van de marketeers heeft het gevoel dat meten ook goed te doen."

De oplossing ligt in automatisering, ook aan de kant van het rapporteren en interpreteren van marketing cijfers.

Een automatische samenvatting van jouw online marketing performance

Darwin Analytics bouwde met een nieuwe report feature die een oplossing biedt voor dit probleem. Alle online marketingdata voor een bedrijf of merk wordt door Darwin Analytics automatisch verzameld en samengevat. In drie clicks krijgen marketeers een volledig overzicht op de prestaties van al hun online marketing kanalen. Zo krijgen ze snel en efficiënt een antwoord op vragen als:

- Voor hoeveel conversies heeft Facebook gezorgd?
- Waarom heeft Google AdWords deze maand voor minder conversies gezorgd?
- Welke Facebook posts hebben opvallend goed gepresteerd?
- Welke Tweet zorgde voor conversies, welke voor retweets, en welke voor meer followers?

Het grafisch overzicht dat uit de tool rolt kan gemakkelijk gebruikt worden om online marketing plannen te optimaliseren, budgetten bij te sturen of te rapporteren aan het hoger management. Onder de motorkap van de tool zit onder andere technologie die ontwikkeld werd met steun van het Vlaamse Instituut voor Wetenschap en Technologie (IWT).

Naar New York

De ambities van het Darwin team gaan verder dan te thuismarkt. Daarom trekt Darwin Analytics, met de steun van iMinds, naar het marketing epicentrum van de Verenigde Staten: New York. Het doel is om daar het product voor te stellen aan en contacten te leggen met de wereldleiders in marketing en reclame.

Over Darwin Analytics

Darwin Analytics werd een jaar geleden opgericht door Anthony Bosschem. Intussen werkt de jonge startup samen met bedrijven als ABB, Thomas Cook, Telenet, Mobile Vikings, SD Worx en Volkswagen die nauw betrokken werden bij de ontwikkeling van het product.
Het bedrijf telt vandaag 4 vaste medewerkers, en wil het komende anderhalf jaar fors investeren om een sterke groei in te zetten. Het uitbouwen van een sales & marketingteam en internationalisatie zijn daarbij de twee grootste uitdagingen.