De traditionele internetmarketing KPI's zijn tegenwoordig geen goede waardebepaler meer. Te vaak focussen marketeers zich enkel op de efficiëntie van hun acties, terwijl de focus eigenlijk zou moeten liggen op ROI. "Elk zelfrespecterend e-commerce bedrijf zou moeten focussen op de absolute ROI onderaan de streep om het succes van hun marketingactieste bepalen," zegt Joris Toonders in de nieuwste Yonego-whitepaper. Benieuwd naar het effect van ROI Driven Internet Marketing. In deze whitepaper zie je de resultaten. Ze zijn opmerkelijk:

Waarom ROI Driven Marketing?

Traditioneel zijn veel adverteerders gewend om te sturen op vaste budgetten en vaste periodes waarin marketingcampagnes worden gevoerd. Omdat internet marketing in veel gevallen veel meer pull- dan pushgedreven is, valt deze methode per definitie eigenlijk niet te kopiëren.

Door te werken met vaste budgetten beperk je feitelijk de groei die je met een doorlopende sturing op ROI wel zou kunnen realiseren. Je mist op die manier vertoningen die je een sterke ROI op hadden kunnen leveren, omdat je budget op is of het geen ‘marketingperiode’ is op dat moment. Beter kun je doorlopend sturen op ROI, waarbij je doorlopend dynamisch stuurt.

Doordat je vaker wordt weergegeven en op die manier minder misloopt, heb je bovendien de beschikking over meer data dan de concurrentie, die wel op vaste budgetten stuurt. Een groot voordeel in een wereld waar je met de goede data de beste beslissingen kunt nemen.

Het verschil tussen beide aanpakken in beeld gebracht:

Benieuwd om te zien hoe groot de verschillen tussen beide aanpakken echt is?

Yonego Internet Marketing heeft een vergelijkende studie gemaakt tussen de traditionele online marketing aanpak én een aanpak waar ROI voor de klant centraal staat. De resultaten zijn verbluffend. Hier kan je ze inkijken.