De gloednieuwe consultancy firma Duval Union Consulting is een feit. De firma zal twee nieuwe diensten aanbieden aan bedrijven: Digitale Transformatie en Innovatieve Marketing. Opvallend: deze twee diensten worden door de experten van Dearmedia en Youmen voor hun rekening genomen. 

Digitale Transformatie

Voor de expertise in digitale transformatie wordt beroep gedaan op een overname van DearMedia, van de digitale ondernemers Jo Caudron en Dado Van Peteghem. Het luik Innovatieve Marketing zal in handen komen van Carole Lamarque en Frederic Vanderheyde van Youmen. 

Duval Union Consulting wordt zo de centrale kern van de marketing- en communicatiegroep Duval Union. De consultants zullen bedrijven helpen om te anticiperen op verandering en om gebruik te maken van nieuwe digitale platformen, zodat ze de toekomst kunnen hertekenen in plaats van ondergaan.

“We helpen organisaties om zelf aan het stuur te zitten van hun eigen digitale transformatie en het creëren van hun eigen toekomstvisie. Binnen de praktijk Digitale Transformatie gaan we vrij ver met aanbevelingen rond nieuwe producten of diensten, een nieuwe klantenrelatie of -ervaring, nieuwe partnermodellen of compleet nieuwe bedrijfsmodellen,” zegt Marc Bresseel, Founding Partner van Duval Union.


Voor deze digitale transformatie zal het team van DearMedia instaan. Jo Caudron en Dado Van Peteghem brengen 7 consultants met zich mee. Ze zullen complementair werken met het Innovatieve Marketing-team.

Innovatieve Marketing

Bresseel: “De fundamentele wijzigingen door een digitale transformatie leiden ook tot een veranderende marketingstrategie en –uitvoering. Met de Innovatieve Marketing leveren we aanbevelingen voor marketingstrategie en uitvoering, of project management rond de uitvoering. Met Carole en Frederic hebben we de ideale leiders om deze praktijk in de markt te zetten en sterk uit te breiden in de komende maanden"

Carole Lamarque en Frederic Vanderheyde zijn experts in innovatieve marketing. Carole neemt ervaring mee als leidinggevende marketing manager bij Shell, Proximus, Sanoma, Telenet. Frederic oefende topmanagementfuncties uit in agencies zoals Saatchi & Saatchi en J. Walter Thompson. Vanuit hun jarenlange ervaring aan de zijde van zowel agentschappen als klanten hebben ze het landschap zien veranderen.

Carole Lamarque, founding partner Duval Union Consulting, Marketing Practice: “Het is bevreemdend om te zien hoe groot de discrepantie is tussen enerzijds de digitale transformatie die bedrijven ondergaan, en anderzijds hun marketing, die in de meeste gevallen nog steeds de klassieke principes volgt. Marketeers zouden veel meer betrokken kunnen worden bij de digitale transformatie en hun teams en methodes anders structureren.”

De Innovatieve Marketing bij Duval Union Consulting kent een vliegende start. Het bedrijf werkt nu al voor toonaangevende klanten in binnen- en buitenland zoals Lotus Bakeries Global, Elia en SCAPA en voor enkele jonge Belgische start-ups zoals Parcelhome en Connective.be. Het snelle succes is het bewijs dat deze formule werkt, aldus Marc Bresseel, founding partner van Duval Union. Meer info: duvalunion.com