Eén op vijf Belgen krijgt te maken met een vorm van huidkanker. Schrikbarend veel. Gelukkig is huidkanker goed behandelbaar. Tenminste, toch als je er vroeg bij bent. Verdachte vlekjes op tijd spotten, is dus van levensbelang. Om je daarbij te helpen, lanceert het reclamebureau BBDO in samenwerking met Euro Melanoma een campagne waarin Facebook een verrassende hoofdrol speelt. 

Skin Memories heet de campagne die ervoor moet zorgen dat je regelmatig je moedervlekjes checkt. De opzet is vrij simpel: je controleert je huid op moedervlekken en plakt een sticker op diegenen die je er nogal verdacht vindt uitzien. De sticker toont hoe groot de vlek precies is en welke kleur de moedervlek heeft. Daarna neem je een foto van jouw moedervlek mét de sticker en post je die, eventueel privé, op Facebook. Dankzij Facebook Memories word je nu jaarlijks herinnerd aan de moedervlek en kan je hem controleren. 

Een ludieke campagne die ons er tegelijk aan herinnert hoe belangrijk het regelmatig checken van moedervlekken is. De stickervellen kan je vinden bij je lokale apotheker.