Deze Hypnotiserende Ads moeten Facebook-gebruikers omver blazen

Deze Hypnotiserende Ads moeten Facebook-gebruikers omver blazen
Ook via Facebook houden we jou op de hoogte over everything digital. Volg ons nu!

donderdag 12 februari 2015

Facebook denkt dé manier gevonden te hebben om internet advertenties te laten opvallen zoals nooit tevoren: cinemagraphs. Met dit type ads probeert Facebook de aandacht te stelen én geeft het adverteerders de mogelijkheid om echt op te vallen in de Newsfeed. Cinemagraphs vallen op én werken zelfs een beetje hypnotiserend. Je blijft er immers naar kijken. “Je gaat binnenkort een pak van deze ads zien krijgen op Facebook,” vertelde een reclame-topman aan AdWeek.

Cinemagraphs

Cinemagraphs bestaan al langer. Het is een type gif-bestand waarvan één specifiek deel van het beeld beweegt. Het effect zorgt ervoor dat mensen naar je ad blijven staren. Een bijkomend voordeel voor merken is dat de animatie automatisch afspeelt in de newsfeed. Facebook-gebruikers hoeven nergens op te klikken.

Hypnotiserend

“Uit testen blijkt dat mensen hun ogen niet van de animatie kunnen houden. De ads werken zelfs hypnotiserend. Dat is toch net wat adverteerders willen?” zegt een reclame-exec aan AdWeek. “Je gaat binnenkort een pak van deze ads zien krijgen op Facebook." Hieronder een aantal voorbeelden van wat je zal kunnen verwachten:

via AdWeek

Tags: , , .



Over Thomas Van Den Elzen


Thomas Van Den Elzen

Thomas is contentman van Bloovi.be en is verantwoordelijk voor de inhoud van de Bloovi site. Hij gaat dagelijks de dialoog aan met de digitale wereld...

 

Volg mij


Bekijk volledig profiel