Foto: Tony Zambito, een van dé belangrijke denkers in internationale content marketing. 

Mediaforta heeft Tony Zambito toegevoegd aan de line-up van de derde editie van het Digital Content Marketing Congress (5-9 oktober). Als bedenker van het werken met buyer personas is Zambito een van de belangrijke denkers in de internationale contentmarketing. Naast Zambito zijn ook onder andere Iliyana Stareva (Hubspot), Jan Seurinck (Flanders DC) en Peter Decuypere (We Love Events) van de partij.

Dit najaar organiseert Mediaforta voor de derde keer zijn Digital Content Marketing Congress. DCMC 2015 is ook dit jaar een gratis online evenement, dat deelnemers de kans geeft om vanachter hun computer of tablet boeiende sprekers aan het werk te zien.

Mediaforta brengt op het congres contentmarketingspecialisten samen die aantonen hoe het vak evolueert en die als expert in hun domein inzichten meebrengen waar elk bedrijf zijn contentmarketing mee kan verbeteren.

Tony Zambito

Voor het eerst breidt Mediaforta de timing van het sprekersprogramma uit: naast de sprekers op de middaguren, kan je voortaan ook ’s avonds (om 20u15) enkele boeiende presentaties bekijken. De keynote van Tony Zambito bijvoorbeeld staat geprogrammeerd op donderdag 7 oktober om 20u15. Zambito staat bekend als de grondlegger van de buyer personas, of het moderne doelgroepdenken bij contentmarketing.

Reeds in 2002 kwam hij met de eerste buyer personas methodiek voor sales and marketing. In de daaropvolgende tien jaar vond de aanpak meer en meer zijn weg naar de marketingdepartementen van grote en kleine ondernemingen. Daar bewees de manier van denken zijn nut voor de combinatie van content, lead generatie, klantenservice en innovatie. Zambito neemt de deelnemers aan DCMC 2015 mee in de boeiende systematiek achter buyer personas.

Binnen- en buitenland

Het programma van DCMC 2015 is terug te vinden op de congreswebsite, waar duidelijk wordt dat Mediaforta opnieuw kiest voor een mix van binnen- en buitenlandse sprekers. Worden onder andere aangekondigd:

  • Jan Seurinck (Creativity Evangelist bij Flanders DC) legt uit hoe je met contentcreatie brand ambassadors kan creëren.
  • Mark Appel (Global Marketing Director bij Exact Cloud Solutions) vertelt waarom customer experience draait om vinden en niet om zoeken.
  • Tom De Baere (oprichter van HappiFish) gaat in op de vraag naar het noodzakelijke nut van contentmarketing.
  • Franky Willekens (head of data analytics bij BBDO Belgium) wijst op het belang van data als onderbouw voor contentmarketing.
  • Peter Decuypere (auteur van We Love Events, ex-I Love Techno) brengt een keynote die uitlegt wat contentmarketing en eventmarketing met elkaar te maken hebben.
  • Iliyana Stareva (channel consultant bij Hubspot) toont aan hoe ontwrichtend social media werken voor veel sectoren.

Wie meer sprekers wil ontdekken of zich alvast wil inschrijven, kan dat uiteraard hier en gratis op de congreswebsite.