Tomorrowland wist zich in sneltempo een weg te banen naar de top van festivals. Dat is ook te zien uit de data die het festival zonet bekend maakte via een infographic. Tijdens de laatste editie van het dancefestival heeft het maar liefst 175 miljoen mensen bereikt via sociale media. Een nieuw record. 

Tomorrowlandbuzz was nooit groter

Niets te horen krijgen over Tomorrowland is geen sinecure. De buzz die het festival creëert, is zowel on- als offline duidelijk voelbaar. Ook tijdens het weekend van het festival vonden een pak mensen hun weg naar de online streams en social media updates van het festival. Op het festival waren 180.000 muziekliefhebbers aanwezig. Online klokte het aantal af op 175 miljoen. 

Livestream lokte 4,2 miljoen unieke bezoekers

Thuisblijvers kunnen het festival op verschillende manieren volgen. Tomorrowland TV was een van de populairste manieren waarop mensen een beroep deden. Op het kanaal werden sfeerbeelden en dj-sets integraal uitgezonden. Via dat kanaal bereikte Tomorrowland 4,2 miljoen unieke bezoekers. In totaal stond de teller op 13,7 miljoen impressies. Voor de eerste keer was die livestream ook te bekijken in China. 1,8 miljoen mensen maakten er gebruik van.

De rol van Facebook (Live) & Snapchat 

Ook via Facebook, Snapchat, Twitter en Instagram bereikte het festival een pak mensen. In het weekend van 22 en 24 juli bereikte het festival op die kanalen wereldwijd 175 miljoen mensen. Online werden meer dan 490 miljoen touchpoints gecreëerd met het merk Tomorrowland. (nvdr. aantal keer mensen in contact zijn gekomen met het ‘merk’ Tomorrowland). 

Van al die kanalen blijken Facebook en Snapchat de populairste.

“We zijn enorm opgewonden dat we met Tomorrowland kunnen samenwerken en het festival via Facebook Live ook kunnen voorschotelen aan gebruikers in de hele wereld”, zegt Glenn Miller van Facebook. “De optredens die via Facebook Live uitgezonden werden, werden meer dan 14 miljoen keer bekeken. De pagina van Tomorrowland werd tijdens de festivalweek door meer dan 140 miljoen mensen bezocht.”

Benieuwd naar de data? Tomorrowland deelde onderstaande infographic: