Online Marketeers willen steeds een zo groot mogelijk impact maken en houden daarom de prestaties van hun acties nauwlettend in de gaten. ReachMail bekeek de grote verschillen én potentieel van email marketing en sociale media en kwam tot de volgende opvallende conclusies:

Enkele opvallende conclusies:

  • Budget voor sociale media steeg met 31,5 procent naar 3,9 miljard dollar 
  • Het budget voor e-mail marketing steeg met 9,7 procent naar 2,3 miljard dollar 
  • E-mails blijven het meest effectief en blijven ook doorgaans hét middel om je omzet te verhogen
  • Toch zijn sociale media zoals Facebook effectiever als het om het boosten van website traffiek gaat. 
  • Email marketing én sociale media kunnen elkaar ook vaak versterken. Zo zag KFC onlangs een flinke stijging van 30 procent in haar aantal nieuwsbriefinschrijvingen dankzij het plaatsen van een Facebook-widget. 
  • Click to Tweet-knoppen in emails worden nog te weinig gebruikt door marketeers. Volgens onderzoek door HubSpot kan zo'n knop immers zorgen voor een flinke boost in shares. 
  • Ook het plaatsen van een 'Pin It' knop bij confirmatie mails van e-commerce bestellingen kan zorgen voor een enorme boost in shares én omzet. Vraag dat maar een Sony Vaio die dankzij het toevoegen van deze knop 172 procent beter scoorde dan het voorop gestelde doel.

Hieronder kan je nog meer tips ontdekken: