Facebook haalt 7 keer meer engagement dan Twitter

Facebook haalt 7 keer meer engagement dan Twitter
Volg Bloovi ook op Twitter!

donderdag 20 februari 2014

Volgens een onderzoek van Business Insider spenderen internetgebruikers in de Verenigde Staten het grootste deel van hun tijd op Facebook. Sociale media is tegenwoordig dé meest tijd-consumerende bezigheid van elke Amerikaan op het internet. Zo spenderen internetgebruikers meer tijd op sociale media dan in e-mailprogramma's. Facebook is de grootste slokop.

Engagement Index

Uit het onderzoek blijkt dat Facebook is niet alleen de grootste is, maar ook het meest gebruikte sociale netwerk blijkt te zijn. Zo brengen Amerikanen het merendeel van hun tijd online door op Facebook.

In een „Engagement Index” toont Business Insider hoe de verschillen in engagement liggen tussen verschillende sociale netwerken. Hieronder kan je zien hoe groot de verschillen zijn: 

Opmerkelijke resultaten:

  • 60% van de social media activiteit speelt zich vandaag af op mobiele toestellen
  • Facebook heeft een gigantische voorsprong op andere netwerken op het vlak van engagement.
  • In de VS brengen social media gebruikers zo’n 114 miljard minuten doorgebracht op Facebook. Op Instagram zijn dat er 8 miljard minuten per maand. Twitter-gebruikers brengen 5.3 miljard minuten door per maand.
  • Facebook haalt 7 keer meer engagement dan Twitter.
  • Snapchat is kleiner dan WhatsApp maar telt toch een groter engagement onder haar gebruikers.
  • Desondanks dat sociale media vooral mobiel worden gebruikt vindt het engagement nog atijd het meest plaats op de desktop. Via de desktop wordt immers het meest gepost, geshared & commentaar gegeven. 

Lees hier het volledige rapport

Tags: , , , , .



Over Thomas Van Den Elzen


Thomas Van Den Elzen

Thomas is contentman van Bloovi.be en is verantwoordelijk voor de inhoud van de Bloovi site. Hij gaat dagelijks de dialoog aan met de digitale wereld...

 

Volg mij


Bekijk volledig profiel