Facebook lanceert eigen World Cup 2014 site

Bloovi Redactie
Door Bloovi Redactie Innoveren
Facebook lanceert eigen World Cup 2014 site

Facebook bereidt zich voor op het Wereldkampioenschap voetbal. Het sociale netwerk verwacht immers een stroom aan sociale media activiteit. Daarom heeft Facebook extra moeite gedaan om het voetbalfans makkelijk te maken om te communiceren met elkaar, teams aan te moedigen en op de hoogte te blijven van het laatste nieuws uit Brazilië. 

World Cup 2014 centrum

Facebook verwacht miljoenen WK-reacties op haar site. Facebook wil het makkelijker maken voor voetbalfans om op de hoogte te blijven met de introductie van haar WK-site. Via het World Cup 2014 centrum zal het toernooit op de voet kunnen gevolgd worden. 

De site krijgt: 

  • Uitslagen en hoogtepunten van de wedstrijden 
  • Real-time berichten overzicht van jouw Facebookvrienden 
  • Updates van spelers en teams 
  • Een interactieve kaart die laat zien waar op de wereld de fans van de beste spelers zich bevinden

Delen naar welke wedstrijd je kijkt

Facebook gebruikers kunnen nu in een status update ook heel gemakkelijk aan vrienden laten zien welke wedstrijd ze aan het kijken zijn.

Bij het posten van een update kun je op de smiley klikken, kiezen voor 'Kijk naar'. Dan kun je de wedstrijd selecteren en met je vrienden delen.

Facebook lanceert ook een speciale pagina 'The Ref' - Facebooks scheidsrechter die via www.facebook.com/FacebookRef commentaar op de wedstrijd levert.

Meer info: www.facebook.com/worldcup