Adverteren op social media is hot & brengt steeds meer op. Dat blijkt uit een studie van remarketing specialist AdRoll. Het bedrijf constateerde dat de ‘News Feed Advertenties’ van Facebook enorm goed blijken te werken. Volgens AdRoll zouden deze advertenties zorgen voor 49x meer clicks & 45% minder kosten.

21x hogere Click Trough Rate

Volgens AdRoll hebben de ‘News Feed Advertenties’ hebben een 21 keer hogere click-through rates dan standaard webtargeting advertenties en zijn 49x effectiever dan traditionele Facebook advertenties aan de rechterkant.

Rivaal voor Google Adwords?

“Een jaar geleden discuteerde men nog over de effectiviteit van Facebook advertenties. Vandaag praten we of Facebook Ads al dan niet kunnen concurreren met Google AdWords,” zegt AdRoll-topman Adam Berke.

Retargeting

News Feed Ads worden verkocht via de Facebook Exchange via realtime bidding. Adverteerders krijgen er ook de mogelijkheid om klanten die eerder hun website een bezoek hebben gebracht te ‘retargeten’ via Facebook.

Deze aanpak blijkt vruchten af te werpen voor adverteerders.  Het verschil met de traditionele Facebook Ads aan de rechterkant zijn groot, vooral op kwalitatief vlak. Volgens het onderzoek van AdRoll blijken news feed ads 49 keer effectiever te zijn dan advertensies aan de rechterkant.

Viraal Effect

Een grote sterkte van de news feed ads is het viraal effect die vervat kan zitten in zo’n campagne. Indien de news feed ad uitnodigd om te ‘liken’, ‘sharen’ of commentaar te geven - krijgen steeds meer mensen deze ad dan ook te zien.

‘Crazy Metrics’

Volgens AdRoll resulteren deze advertenties in ‘crazy metrics’ die je nergens anders ziet in de huidige hoog-concurentiële advertentiesector. Zo is het volgens AdRoll voor Adwords-adverteerders veel moeilijker om hier en daar een aantal percentage groei te bekomen dan dat bij ‘Facebook news ads’ het geval is.

Volgens het onderzoek blijkt immers dat ‘News Feed Ads’ 21 keer beter ‘klikken’ dan andere retargeting advertenties.

Google vs. Facebook?

Volgens Venturebeat gaan de vergelijkingen tussen Facebook Ads & Google Ads niet op. Zo zijn deze News Feed Ads nog erg nieuw en is er daarom zoveel groeimarge. Bovendien zijn Facebook Ads alleen niet genoeg om genoeg bereik te creëren en moeten ze dus gebruikt worden in combinatie met andere advertentiemethodes.

Wat is jouw mening over News-Feed Ads? Zouden ze op termijn een bedreiging kunnen vormen voor Google Adwords?