Fun en Fundoo bundelen de krachten

Bloovi Redactie
Door Bloovi Redactie E-commerce
Fun en Fundoo bundelen de krachten

Vrijetijdsketen Fun en onlinespeler Fundoo slaan de handen in elkaar. Vanaf vandaag profileren ze zich samen als een uniek, multichannelconcept in België waarin de klant helemaal centraal staat. De gebundelde expertise in clicks en bricks moet zorgen voor een innovatieve winkelervaring.

FUN

Fun is één van de grootste spelers in de vrijetijdsmarkt in Vlaanderen: een 30-tal winkelsgespecialiseerd in vrijetijdsbesteding voor kinderen, jongeren én volwassenen met een ruim assortiment speelgoed, babyartikelen, multimedia, tuinmeubelen en zomerartikelen, school en seizoensproducten.

FUNDOO

Fundoo is dé Nederlandstalige online specialist in vrijetijdsplezier. Vandaag zijn dat meer dan 25 webshops (zwembadstore.be, barbecueplanet.be, trampolineplanet.be...), gebouwd rond acht vrijetijdsmomenten zoals ‘culinair’, ‘speels’, ‘actief’ en ‘wellness’. Offline wordt dit vertaald in Fundoo Village: een interactieve en innovatieve concept store in Nevele waar de klant alle 'momenten' kan beleven alsof het zich allemaal bij hem thuis afspeelt.

WIN-WIN-WIN

Bij de samenwerking tussen Fun en Fundoo wint iedereen. Fun wou zijn webshop naar een hoger niveau tillen. Fundoo wou vooral zijn offline bereik vergroten.

Jean Paul Descheemaeker, CEO van de nieuwe groep, beklemtoont dat vooral de klant wint bij de samenwerking: straks kan de klantwaar en wanneer hij wil alle mogelijke productinformatie raadplegen en meteen checken of het product dat hij wil op voorraad is in de dichtstbijzijnde winkel. Zo krijgt de consument volledige controle: 24/7 service, een compleet overzicht van het assortiment en een gebruiksvriendelijke webshop. Daarbij is altijd de keuze mogelijk tussen aankoop in de winkel, click-&-go in een winkelpunt of thuislevering.

De oprichters van Fundoo, Sven en Joeri De Waele, blijven nauw verbonden met het project; ze treden in het kapitaal van de nieuwe groep, worden lid van de Raad van Bestuur en ze versterken als nieuwe partners het management.

Deze stap wordt mogelijk gemaakt door de extra financiële ondersteuning van de gerenommeerde investeringsgroep Mitiska die substantiële nieuwe financiële middelen ter beschikking stelt, bovenop de 4 miljoen euro eerder dit jaar. Hun geloof in het potentieel van deze joint venture maakt het mogelijk om aan te bieden wat nog niet bestaat: 100% multichannelshopping.

Voldoen aan de noden van de nieuwe klant

Zoals Joeri De Waele zegt: "A match made in heaven. Wij hadden elkaar nodig om de volgende stap te kunnen zetten. Het is onze ambitie om de groep te doen uitgroeien tot een krachtige speler die door innovatie en focus op de klant met iedereen op de Belgische vrijetijdsmarkt kan wedijveren. Daarbij staat de volledige integratie van clicks en bricks centraal om zo een unieke winkelervaring te creëren.”

Door de offline en online winkels op gelijke voet te plaatsen, gaat de groep verder dan concurrenten als Bol.com en Coolblue. Deze spelers focussen vooral op online en combineren dit met enkele servicepunten. Joeri De Waele: “Door in te spelen op clicks én bricks bieden Fun en Fundoo een divers en aantrekkelijk aanbod voor de onlineshopper maar ook voor de klant die een fysieke winkel verkiest. We zijn ervan overtuigd dat we op die manier gewapend zijn tegen een toekomstige intrede van Amazon in België!”

Met deze multichannel-aanpak plaatsen Fun en Fundoo de beleving en noden van de 'moderne shopper' centraal en combineren zo het beste van de online en de offlineretail.

De ambitie van Fun + Fundoo: de nummer één vrijetijdswinkel worden in zijn markt dankzij het innovatieve aanbod, de aangename winkelervaring, de aantrekkelijke promoties en de competitieve prijszetting... dit alles zowel online als offline.