De Belgische start-up OJOO heeft 1 miljoen euro cash opgehaald bij een privé-investeerder. "Met deze investering gaan we onze internationale expansie verder opdrijven," zegt founder Peter Symons. "We willen de kracht van OJOO uitrollen naar zoveel mogelijk mensen in de wereld," zegt investeerder Bert Pauwels. 

De wereld veranderen in een game

OJOO is een gratis mobiele app voor iOS, Android en Windows gebruikers. Met de app kan je deelnemen aan locatie-gebaseerde tours, games, kaarten en apps downloaden. "We willen de wereld veranderen in een game," zegt Symons. "OJOO heeft het potentieel om de manier waarop we de realiteit ervaren te veranderen". 

"Het nieuwe partnerschap tussen OJOO en investeerder Bert Pauwels is een meerwaarde voor verschillende redenen," zegt Lies Permentier, OJOO's co-founder en Directeur Business Development.

"Bert Pauwels is een ervaren ondernemer die al vaker investeerde in high-tech start-ups. Zijn financiële injectie en uitgebreide ervaring zullen ons helpen om sneller internationaal te kunnen groeien."

Enorm veel potentieel

"Ik volg de ontwikkelingen rond OJOO al een tijdje," zegt investeerder Bert Pauwels. "De start-up heeft potentieel om bestaande business modellen op zijn kop te gooien en nieuwe markten aan te boren."

"Het businessplan van OJOO staat als een huis, en het platform heeft enorm veel potentieel. Er zijn een ook pak opportuniteiten in de entertainement sector, toerisme, HR en educatie. Ik ben erg blij om deel uit te maken van dit bedrijf," besluit Pauwels. 

De toekomst

OJOO gaat de investering van 1 miljoen euro gebruiken om haar hoofdkwartier in Gent uit te breiden met een 5-tal developers en product marketeers. In de volgende paar maanden gaat het team een game-editor uitbrengen zodat het voor iedereen mogelijk wordt om hun eigen games en stads- of museumrondleidingen te creëren én te publiceren vanaf hun mobiel apparaat.

"Het potentieel van OJOO ligt in haar gebruikersvriendelijkheid én veelzijdigheid," zegt co-founder Thomas De Wulf. "We kunnen niet wachten om het volledige potentieel van OJOO naar de rest van de wereld te brengen."

De focus zal van OJOO zal nu komen te liggen op het bouwen van een community én de internationale naamsbekendheid verder opkrikken.

Meer info: www.ojoo.com