“Mijn blog heeft één enkel doel: ingewikkelde verhalen op een duidelijke en eenvoudige manier uitleggen,” vertelt de Finse Simo Ahava op zijn website. En met die blog is deze analytics goeroe onder andere beroemd geworden. In zijn artikels staan een hoop praktische tips die geen enkele Google Analytics expert mag missen. Goed nieuws: we hebben hem eindelijk kunnen strikken voor een GAUC editie!

Simo wie?

Simo Ahava is senior data advocate bij Fins creatief techbedrijf Reaktor. In onze sector wordt hij ook wel vaker de rockstar van de Google Analytics goeroes genoemd. Daarnaast tourt hij regelmatig de wereld rond om op conferenties te spreken over de kwaliteit en verzameling van data en web analytics. En op 25 augustus 2016 komt hij ook naar Bloovi’s GAUC! Sterker zelfs, hij geeft er twee sessies:

  • Measuring the ROI of your content marketing
  • How to engage your internal organisation for GA measurement

=> Bekijk het volledige programma

Google Tag management

Het is geen evidentie om na te gaan hoe gebruikers jouw web content consumeren, en dat is nog zacht uitgedrukt. Bovendien wordt de kwaliteit van data vaker onderschat: professionals gaan aan de slag met Google Analytics, maar dat volstaat niet. Je hebt net iets meer diepgaande analyses nodig.

Gelukkig is er Google Tag Manager, de ijzersterke tool waarmee je web analytics en digital advertising codes aan je website kunt toevoegen. En toevallig is Ahava gepokt en gemazeld in de Tag Manager, en legt hij ook tips & tricks en andere hacks uit tijdens zijn twee verschillende talks.

=> Lees hier waarover Simo Ahava gaat spreken op de Google Analytics User Conference

Jij bent er toch ook bij? Registreer vandaag nog als jij de praktijkgerichte tips van Ahava wil horen!