Google zet schouders onder European Health Parliament 2016

Bloovi Redactie
Door Bloovi Redactie Innoveren
Google zet schouders onder European Health Parliament 2016

Herinner jij je het European Health Parliament 2015 nog? Een intrigerend project van farmabedrijf Johnson & Johnson: 80 studenten en young professionals (max. 35j) met heel verschillende opleidingen en meer dan 20 nationaliteiten hebben 9 maanden lang gebrainstormd rond de "Europese gezondheidszorg van de toekomst". Hun motto: Occupy Health Street! Even de sfeer opsnuiven? Dat kan dankzij dit filmpje, ontwikkeld door Shortcut Advertising in samenwerking met productiehuis 87seconds.

Once in a lifetime

Deze eerste editie van het European Health Parliament werd erg gesmaakt door de jonge deelnemers. Een "once-in-a-lifetime experience" was de meest gehoorde commentaar. Je zit natuurlijk niet elke dag aan tafel met BE's (Bekende Europeanen) als Giovanni La Via, Philippe De Backer en Eva Kaili.

De aanbevelingen van het jongerenparlement werden trouwens ook dankbaar in ontvangst genomen door EU-Commissaris voor Gezondheid Vytenis Andiukaitis en door onze eigenste federale minister van Sociale Zaken en Volksgezondheid Maggie De Block.

Angela Merkel op krukken

Ook initiatiefnemers Johnson & Johnson, EU40, College of Europe, Politico en Google kijken enthousiast terug op het project. Zo enthousiast dat ze nu al de volgende editie van het European Health Parliament lanceren!

De aftrap van de campagne werd gegeven met een opgemerkt campagnebeeld: Merkel op krukken. En de slogan: They need your help! To rethink European healthcare. Shortcut Advertising tekent opnieuw voor de campagne.

Merkel op krukken

Google wil meer digital skills

De editie 2016 wordt geen doordruk van de editie 2015. Google staat namelijk in voor één van de vijf topics waarrond dit jaar wordt gewerkt: digital skills. Er zal bij de recrutering dus ook gescand worden naar kandidaten met een ICT-achtergrond.

Bovendien zal er meer dan ooit belang worden gehecht aan creatief out-of-the-box denken. Innovatie betekent immers per definitie gebaande paden durven verlaten. Zeker als het over zoiets belangrijks als de gezondheid van de toekomst gaat.

Stel je kandidatuur!

Ambitie om deel te nemen aan dit prestigieuze, leerrijke en lifechanging project? En om zomaar eventjes mee je stempel te drukken op de Europese gezondheidszorg? Vanuit het Europees Parlement (daar gaan alle sessies namelijk door) en samen met andere (super)talenten?

Waag dan je kans op www.healthparliament.eu. Je kan je inschrijven tot 16 november. Niet getreuzeld, dus.