Je klanten persoonlijk behandelen is een topprioriteit voor heel wat bedrijven. Dat is logisch, want als dit goed wordt uitgevoerd dan zijn de voordelen gigantisch - meer sales en omzet, meer conversies en trouwe klanten. Maar het is zo verdomd moeilijk om online je klanten persoonlijk te herkennen. Hoe kan je dat precies aanpakken vraag je je af? Deze whitepaper van IBM legt haarfijn uit hoe je zo’n persoonlijke online klantenervaring kan bouwen in real-time.

Iedereen wil het, maar slechts een handvol bedrijven doen het

Straffer dan personaliseren is het aanbieden van real-time personalisatie. Dat wil zeggen dat merken klaar zijn om een klant een aanbod op maat te doen op basis van zijn online koopgedrag. Hoe je dat aanpakt is dé vraag. Ondanks het feit dat heel wat bedrijven heil zien in real-time personalisatie zijn er slechts een handvol bedrijven die het écht doen. Hoe komt dat precies?

Zo ga je aan de slag met real-time personalisatie

De waarheid is, dat vele marketeers zich slechts op één dimensie focussen, namelijk personalisatie. Real-time personalisatie is een totaal ander beestje. Deze whitepaper zal je vertellen hoe real-time personalisatie precies werkt en hoe je dit aspect inbouwt in je marketingstrategie.

Om ermee aan de slag te gaan moet je het antwoord kennen op deze 6 vragen:

1. Wie is de consument (en hoeveel weet je over hem of haar?)
2. Wat wil je precies personaliseren?
3. Waar doet de interactie zich precies plaats?
4. Wanneer worden de gepersonaliseerde beslissingen gemaakt?
5. Hoe wordt het gepersonaliseerde bericht geselecteerd?
6. Waarom is real-time personalisatie zo belangrijk?

Benieuwd om er zelf mee aan de slag te gaan? Hier kan je de whitepaper van IBM gratis downloaden.

Download whitepaper