YouTube heeft onlangs aangekondigd welke contracten voor de gefinancierde premium kanalen, toe zijn aan vernieuwing en welke niet. De video-sharing platform deelde ook mee dat het nieuwe kanalen zal toevoegen aan de mix van dit jaar.

Het team van FanBridge - een instrument die de groei en retentie van een online publiek monitort - heeft een infographic gemaakt van gesponsorde en niet-gesponsorde Youtube channels. En toont aan hoe Youtube channel eigenaren dit ten gelde maken.  

Ongeveer 86% van de respondenten zei dat ze drie of minder video's per week uploaden. Wat meer de nadruk legt op betrokkenheid dan op kwantiteit. "Maar er gaat zeer veel tijd naar online communicatie. Via Facebook, Twitter en Linkedin bijvoorbeeld", zegt een Fanbridge medewerker.

En omdat de cijfers ons vertellen dat veel mensen de advertenties op Youtube channels duidelijk opmerken, kan het interessant zijn voor merken-marketeers om op dergelijke channels te adverteren. Belangrijk is wel om research te doen naar relevante channels. 

Bekijk de volledige infographic hieronder voor meer details.

-- --
Heb je zelf nieuws over je bedrijf?
Mail naar redactie@bloovi.be en we nemen het op in ons Sectornieuws.