Deze infographic toont: Een wedstrijd organiseren op Facebook kan de visbiliteit van jouw pagina en interacties drastisch omhoog drijven. Maar hoe organiseer je de perfecte wedstrijd? Indien je deze 15 stappen volgt zal je in staat zijn om een succesvolle Facebook wedstrijd te creëren:

  • Ten eerste moet je zeker weten of een wedstrijd wel de beste manier is om je doelgroep te bereiken. Lees ook de regels na op Facebook rond wedstrijden. Zo heeft het sociale netwerk heel wat do's & dont's. De regels kan je hier vinden.
  • Je zal gebruiken moeten maken van een third-party app om een Facebook wedstrijd te runnen en tegemoet te komen aan de regelgeving. Daarvoor zal je een app-developer moeten aanspreken die een flexibele app kan schrijven, die je nadien kan hergebruiken. Kies ook een ontwikkelaar die niet absurd veel geld vraagt.
  • Kies een relevante prijs die aansluit bij jouw core-business. Zorg ervoor dat de prijs de moeite waard is en dat het makkelijk is om deel te nemen.
  • Voer promotie voor je wedstrijd, maar niet te veel.
  • Als je wedstrijd voorbij is, analyseer dan de data. Hoe is de promotie gelopen en welke best practices heb je kunnen ontwaren? Bedank ook de deelnemers na afloop, zo zullen ze je merk meer appreciëren en zullen ze ook meer vertrouwen hebben in het merk.

Ben jij een marketeer en heb jij nog tips en tricks rond het maken van een perfecte Facebook Wedstrijd? Laat van je horen!