Simo Ahava de Finse rock ster aan het Google Analytics firmament zal dit jou op de Google Analytics User Conference haarfijn uitleggen. Maar we lichten al een tipje van de sluier. Simo zal 2 talks voor zijn rekening nemen op GAUC 2016. Eentje draait rond “Measuring the ROI of your content marketing” en de andere rond “How to engage your internal organisation for GA measurement”. Een must attend voor iedereen die bezig is met Google Analytics.

Met alleen Google Analytics lopen we niet echt ver. Als je de ROI van jouw content wil gaan meten moet je al snel out of the GA box gaan denken. Gelukkig heeft Google voor een oplossing gezorgd:

Credits to Google Tag Manager

Gelukkig hebben we GTM. Google Tag Manager is een krachtige tool voor het implementeren van web analytics en digitale ad-tracking codes op een website. In feite, laat het je vrijwel elke willekeurige JavaScript-code die je kiest toe te voegen.

In deze talk over “Measuring the ROI of your content marketing” zal één van de meest vooraanstaande experts op Google Tag Manager vlak zijn inzichten met jou delen.
Hij zal dit doen aan de hand van wat hij als essentiële stappen beschouwt die een content marketeer moet nemen bij de uitvoering van een web analytics plan voor jouw website.
> Bekijk het volledige programma

Het meten hoe bezoekers de content op jouw website gebruiken is standaard moeilijk.
- Simo Ahava

Als eerste zal Simo je op weg helpen door te starten met het verzamelen van data op jouw maat. Daarna zal hij een ware survival kit van content analytics tools en how to’s delen. Waarin hij het belang van website metadata zal onderstrepen. Maar de volgende stap is dan hoe je het content engagement gaat meten, met behulp van de “content groupings for data” en hoe je deze data dan op een overzichtelijke manier kan weergeven in Google Analytics.
> Lees meer over de komst van Simo Ahava

Internationaal gerenomeerde sessie

Het kostte ons niet minder dan 3 jaar om Simo Ahava naar Bloovi’s GAUC editie te krijgen. We zijn dan ook erg blij dat het ons dit jaar gelukt is!

Deze sessie is een must attend voor iedereen die geïnteresseerd is in het meten van de waarde van hun marketing inspanningen. Je zal worden overladen met links, tips, trucs en extra middelen om up-to-date te blijven met met de schat aan informatie op het web die de analytics wereld te bieden heeft.

> Boek nu één van de laatste 80 tickets voor deze unieke GA conferentie
> Bekijk de 320+ aanwezigen
> 10 blogs en experten die je volgens Simo Ahava in de gaten moet houden