Social media updates schrijven is een vak apart. Als je het goed doet, kan je gigantische hoeveelheid mensen in de richting van je website sturen. Als je het slecht doet… dan gebeurt er eigenlijk niets. Daarom is het voor marketeers van cruciaal belang om de kunst van Facebook-updates schrijven in de vingers te krijgen. Dit ebook geeft aan welke updates het best werken op basis van maar liefst 35 (!) scenario’s. Veel leesplezier!

Het aantal fans van je pagina? Dat zegt helemaal niets.

Een ding is duidelijk: als je sterke social media updates schrijft krijg je meer volgens én een sterkere betrokkenheid van je doelpubliek. Teveel marketeers staren zich blind op het aantal fans van een pagina om het succes ervan te berekenen. Dat is zinloos, want het algoritme van Facebook redeneert helemaal anders.

Wie leuk schrijft, boeiend informeert, vaak varieert en op die manier veel betrokkenheid (vind-ik-leuks, commentaren of het delen van de post) genereert, heeft bij Facebook immers een voetje voor. En dat resulteert in een hoger bereik, wat betekent dat meer volgers je updates zien.

Maar wat is nu de definitie van een goede Facebook-update?

Het antwoord is simpel: een update die het hart en de geest van de lezer of volger beroert. Het hart beroeren betekent dat je een bepaalde emotie bij de volger losmaakt; de geest beroeren betekent dan weer dat je een intellectuele snaar hebt geraakt. Het eerste doe je door entertainende of emotioneel getinte updates te schrijven, het tweede door informatieve bijdragen te posten. Pas wanneer emotie en ratio in evenwicht zijn, kan je je volledige volgerspubliek gaan bespelen.

Facebook-updates moeten interessant of leuk zijn

Facebook-updates moeten dus interessant of leuk zijn. Maar de lingeriezaak die elke dag ofwel een productshoot of een tip brengt, verveelt op den duur ook. Interessant en leuk dienen in een grote variatie gebruikt te worden.

Meer weten? Dit ebook wil vooral inspireren, door voorbeelden te tonen van 35 mogelijke updates waarmee je het hart en de geest van je volgers kan raken. Wie deze menukaart toepast op het eigen merk of bedrijf, schotelt de fans een veel boeiender Facebook-pagina voor, met meer vind-ik-leuks, commentaren of gedeelde posts. Succes gegarandeerd dus! Benieuwd? Hier kan je het ebook downloaden!

Download whitepaper