Instagram is het beste social media platform voor merken. Dat zegt een studie van social media analyse bedrijf SumAll. Het bedrijf analyseerde in haar onderzoek merken en de effectiviteit van hun social media acties op 4 netwerken (Instagram, Facebook, Twitter & Google+).

„3 keer meer engagement op Instagram”

„Instagram telt tot drie keer meer engagement tussen volgers en een merk dan andere netwerken,” zegt SumAll CEO Dan Atkinson. Het bedrijf baseerde dat op data van zo’n 100.000 bedrijven en analyse van meer dan 290 miljard interacties van gebruikers.

„Als een bedrijf een fysiek product verkoopt en hun product niet op Instagram zet, loopt het een groot stuk omzet en brand awareness mis,” zegt Atkinson nog. „Bovendien zorgt Instagram ook voor het meest aantal groei in volgers.”

„3,5% omzetstijging dankzij Instagram”

In de Verenigde Staten steeg de omzet van merken door in te zetten op Instagram van zo’n 1,5% vorig jaar naar 3,5% omzetstijging in 2013. In het Verenigd Koninkrijk stegen de omzetten van bedrijven op Instagram dit jaar met zo’n 3,6%.