Knappe Marketing Actie van Samsung verwarmt reizigers via Twitter

Bloovi Redactie
Door Bloovi Redactie Innoveren
Knappe Marketing Actie van Samsung verwarmt reizigers via Twitter

"In de kou wachten tot je tram of bus komt, daar wordt niemand echt vrolijk van," moeten ze bij Samsung gedacht hebben. Daarom organiseert de elektronicagigant van 9 tot 15 december een knappe marketing actie. Met de actie wordt de drukst bezochte MIVB-halte in Brussel 1 minuut verwarmd voor reizigers. Het enige wat je moet doen is een tweet versturen met de hashtag #TweetForHeat.

#TweetForHeat

Het principe is eenvoudig; iedere tweet met de hashtag #tweetforheat zorgt dat de verwarming in de bushalte gedurende 1 minuut brandt. Een tweet hoef je natuurlijk niet alleen voor jezelf te sturen, maar kan ook een hartelijk gebaar zijn voor de bezoekers van de halte. De digitale display in het bushokje toont bovendien aan wie je jouw warm moment te danken hebt.

Iedere Nieuwe Volger = Donatie

Daarnaast zal Samsung België die week voor iedere nieuwe volger op Twitter 0.50 euro doneren aan Dokters van de Wereld. Deze organisatie biedt het hele jaar door medische en psychologische bijstand aan de meest kwetsbaren in België. Ze voorzien naast zorgcentra in zowel Brussel als Antwerpen ook extra zorg en bijstand voor de daklozen tijdens de wintermaanden.

“Met de feestperiode in aantocht en winter in volle gang vinden we het belangrijk om extra aandacht te hebben voor de hulpbehoevenden in onze samenleving. Met deze ludieke solidariteitsactie roepen we de Belgen dan ook op om samen met ons hen wat warmte te schenken.”, zegt Peter Vanhecke, Managing Director bij Samsung Electronics België