tot einde Super Early Bird korting Laatste kans op € 100 korting

LinkedIn wil groter worden dan Facebook

Thomas Van Den Elzen
Door Thomas Van Den Elzen Innoveren
LinkedIn wil groter worden dan Facebook


LinkedIn barst uit zijn voegen. Het sociale netwerk steekt haar ambities niet onder stoelen of banken. ‘We willen elke werknemer op LinkedIn krijgen,’ zegt LinkedIn CEO Jeff Weiner op TechCrunch Disrupt.

‘We willen 3 miljard mensen op LinkedIn

LinkedIn-CEO Jeff Weiner steekt het niet onder stoelen of banken: “Op lange termijn willen we de eerste ‘economic graph’ gaan maken - vergelijkbaar met Facebook’s social graph. We willen hiermee de economische opportuniteiten in de wereld in kaart gaan brengen en deze linken aan specifieke skills van mensen die zoeken naar een job”. Hierdoor wordt het zoeken van een internationale job aanzienlijk vergemakkelijkt.

‘Geen science-fiction’

“Bovendien willen we alle 3 miljard mensen die vandaag economisch actief zijn op LinkedIn krijgen. Het klinkt ambitieus maar het is geen science fiction, we zijn al flink op weg om dit te verwezenlijken,” zegt Weiner. “We naderen momenteel de 250 miljoen gebruikers in een razend tempo.”

Ook voor studenten & universiteiten

Bovendien wil LinkedIn ook studenten overtuigen om zich lid te maken van het netwerk. Onlangs lanceerde het nog een aangepaste versie van haar platform specifiek voor studenten en scholen.

‘We willen hét ultieme contentplatform gaan worden’

LinkedIn zet ook in op content. Zo doet LinkedIn al een tijdje aan contentverspreiding via haar netwerk aan de hand van influencers. Weiner heeft ook op dit vlak grootse plannen voor LinkedIn: ‘We willen hét ultieme contentplatform gaan worden,’ zegt hij op TechCrunch Disrupt. ‘We willen aan de hand van gesofistikeerde algoritmes aangepaste content gaan leveren voor elk van onze LinkedIn gebruikers’.

Bovendien schuwt Weiner de concurrentie niet. ‘We weten dat er andere sociale netwerken op loer liggen die dezelfde doelen hebben als wij. Toch zullen wij uniek blijven omdat LinkedIn het enige platform blijft dat zich specifiek toespitst op professionals. Ook laten we ook derden toe om LinkedIn-features te gaan bouwen. Zo stellen we vandaag al onze API’s ter beschikking van bijna 100.000 developers,' zegt Weiner.