Na de online lancering van de trekkingsspelen - Lotto, Euro Millions en Keno - twee jaar geleden, pakt de Nationale Loterij nu uit met zes e-games. Drie ervan zijn digitale versies van bekende krasspellen zoals Presto. De drie andere zijn nieuwigheden, volledig op maat ontwikkeld om de klanten een leukere spelbeleving te geven.

Om dit voor elkaar te brengen kon de marketingafdeling van de Nationale Loterij rekenen op de experts van Agency.comTBWA.

De R&D afdeling van de Nationale Loterij ontwikkelde de spelconcepten. Agency.comTBWA zorgde voor het design, de animaties en de Flash scripting van alle e-games. De integratie op het spelplatform werd verzorgd door de IT-afdeling van de Nationale Loterij met de technische assistentie van GTech.

Yann Billen, Account Director Agency.comTBWA verduidelijkt: "Uiteraard leunen de 3 digitale versies van de krasspellen qua look dicht aan bij hun papieren tegenhangers. Bij de 3 nieuwe spellen opteerden we voor een origineel design met een extra fun factor. We hebben bij de ontwikkeling veel aandacht besteed aan de naadloze flow van de spelervaring."

De lancering van deze 6 nieuwe spellen was een gedroomde kans om de user experience op de site te optimaliseren. Daarom sleutelden we aan de ergonomie, de architectuur en het design om alles nog eenvoudiger en meer gestroomlijnd te maken.

Het eindresultaat kunt u bekijken op e-lotto.be. Daar vindt u de digitale broertjes van de Presto, Subito en 21 krasspelen. En 3 gloednieuwe spelen exclusief voor de website: Spaarpot Smash, SuperSafe en Rabbits Run.

Meespelen? Open een rekening op ww.e-lotto.be en de fun kan beginnen!

-- --

Heb je zelf nieuws over je bedrijf? Mail naar redactie@bloovi.be en we nemen het op in ons Sectornieuws.

Je kan je nieuws ook tweeten met #bloovi