Onderzoek: 81,9 procent van alle social shares komen via Facebook

Bloovi Redactie
Door Bloovi Redactie Innoveren
Onderzoek: 81,9 procent van alle social shares komen via Facebook

Dat naar Facebook gerefereerd wordt als hét sociale netwerk blijkt logisch. Dat tonen de resultaten van een onderzoek dat gevoerd werd door BuzzSumo & Contently. Zij becijferden dat Facebook verantwoordelijk is voor 81,9% van alle sociale shares op het internet.

Analyse van 1 miljoen artikels

BuzzSumo & Contently baseerden zich op cijfers van de eerste 6 maand van 2014. Daarvoor analyseerden ze de 1 miljoen meest gedeelde artikels op het internet gedurende die periode. Goed voor een totaal van 2.6 miljard shares. 81,9% van die artikels werden gedeeld via Facebook.

Twitter eindigde op de tweede plaats, met 8,6% van de shares. Google+ kaapte de derde plaats weg met 4,3% van de shares. Daarop volgden Pinterest (3%) & LinkedIn (2,2%).

Het volledige onderzoek kan je hier inkijken.