Online Marketing Agency Yonego wil België veroveren. Zo wil het dat aanpakken:

Thomas Van den Elzen
Door Thomas Van den Elzen Innoveren
Online Marketing Agency Yonego wil België veroveren. Zo wil het dat aanpakken:

Bron foto: Shutterstock

Online Marketing Specialist Yonego groeit met rasse schreden. Het online marketingbureau realiseert jaarlijks meer dan 1 miljard euro aan omzet voor haar klanten en zoekt momenteel 25 nieuwe talenten in België en Nederland. Bloovi sprak met Country Manager Hans Mampaey over de groei, toekomst én ambitie van het bedrijf.

Het verhaal achter Yonego

Yonego ontstond 11 jaar geleden, kort nadat de toen 15-jarige Joris Toonders zijn eerste ringtone-website online gooide en in no-time uitgroeide tot één van de grootste mobiele entertainmentsites van Nederland. Toonders’ website stond op plaats 1 in Google Search als mensen het woord ‘ringtone’ invoerden in de zoekmachine.

De kracht van zoekmachine marketing inspireerde Toonders om een bedrijf uit de grond te stampen dat andere ondernemers helpt om ook online te scoren. Yonego was geboren.

Ondertussen is het bedrijf uitgegroeid tot een online marketingbureau van zo’n 60 mensen in de Benelux. Sinds 2010 is het bedrijf ook actief in ons land. Yonego groeit sterk, ook in België. Daarom is het op zoek naar zo’n 25 nieuwe profielen in België en Nederland.

ROI Driven Marketing

“Yonego helpt bedrijven om meer winst te realiseren met behulp van online marketing,” vertelt de Belgische Country Manager Hans Mampaey. “Online scoren doet Yonego niet aan de hand van standaard marketing KPI’s. We focussen op return on investment. Als het ons lukt om de winst van onze klanten te verhogen, dan is onze missie pas geslaagd”.

“Als we erin slagen om de kosten van onze klanten te drukken en de winst te verhogen, dan is onze missie pas geslaagd”

Ook probeert Yonego om steeds innovatief uit de hoek te komen. “Het is beter om 5 keer iets nieuw te proberen, waarvan het 4 keer faliekant afloopt, dan dat niets innovatief wordt gedaan,” zegt Mampaey.

“Bovendien pakken we met Yonego ook vaak innovatief uit dankzij de kennisoverdracht die gebeurt tussen de Nederlandse en Belgische takken van het bedrijf,” vertelt Mampaey. Zo experimenteerde Yonego Nederland onlangs met programmatic outdoor buying, en werden deze best-practices van deze acties ook gedeeld met het Belgische team.”

“Zo’n kennisoverdracht is belangrijk voor ons. In Nederland zitten ze immers een paar jaar voor op het vlak van online marketing, dit zorgt ervoor dat we in België innovatiever uit de hoek kunnen komende dan de andere spelers op de markt,” verklaart Mampaey. “Het is een echte kruisbestuiving.”

Good Data Beats Opinion

Naast ‘ROI Driven’ is Yonego ook ‘Data Driven’. “Op onze muur staat niet voor niets ‘Good Data Beats Opinion’ geschilderd,” zegt Mampaey. Hij verklaart: “Hierdoor kunnen we steeds de juiste beslissingen nemen die gebaseerd zijn op harde cijfers. Dat is veel beter dan op buikgevoel. Hierdoor kunnen we de financiële resultaten van onze klanten steeds verder opkrikken.”

“Onze ROI Driven aanpak is geen fabeltje. Met een teller op onze website tonen we hoeveel onze campagnes al opbrachten voor onze klanten.”

“Het verschil van Yonego met de concurrentie is groot. Vele marketing-agencies roepen dat ROI voor hen centraal staat, maar werken eigenlijk aan de hand van KPI’s die gericht zijn op marketingefficiëntie en niet op financieel resultaat. Dat is waar wij in verschillen, harde doelstellingen vooropstellen schrikt ons niet af,” zegt Mampaey.

Op de website van Yonego staat ook een teller afgebeeld die aantoont hoeveel geld hun marketing campagnes al opbrachten voor hun klanten. Momenteel hebben de online marketing acties van Yonego al meer dan 433 miljoen euro aan omzet opgebracht in 2015. Jaarlijks realiseert het meer dan 1 miljard euro aan omzet voor haar klanten.

“We zijn open en transparant en tonen dat ook graag aan de buitenwereld. Dit bewijst dat we het echt menen en onze ROI Driven aanpak geen fabeltje is,” vertelt Mampaey. 

“We werken enkel met een sterrenteam”

Yonego is ook qua bedrijfscultuur een atypisch bedrijf. “Iedereen die bij ons werkt, moet ook een beetje een ondernemer zijn,” vertelt Mampaey. “Onze werknemers krijgen een flexibel urenschema. Als de resultaten er zijn, dan is dat voor ons prima,” vertelt Mampaey. 

“Bij Yonego heerst een heel aparte cultuur die niet voor iedereen is weggelegd. Je moet kunnen omgaan met de verantwoordelijkheid die we geven. Daarom werken we enkel met een écht sterrenteam,” zegt Mampaey.

“Yonego is gestoeld op 100 procent passie voor online marketing”

“Dat wil niet zeggen dat diploma’s en theoretische kennis voorop staan. Dat is natuurlijk mooi meegenomen, maar minder belangrijk. Het is de mentaliteit en de passie die juist moet zitten. Yonego is gestoeld op 100 procent passie voor online marketing.”

“Bovendien wordt ons team ook in de watten gelegd,” knipoogt Mampaey. “Er zijn betaalde lunches op kantoor, feestjes bij de vleet en we organiseren ook vaak bezoeken aan de kantoren van Google in Dublin & Brussel. Voor ik het vergeet: onze werknemers krijgen ook een gratis maandelijkse massage cadeau.”

“We willen dat onze werknemers gelukkig zijn en steeds met trots op hun werkdag terugkijken. Daarvan word je als persoon gelukkiger, en wordt de kwaliteit van het werk dat ze doen ook pakken beter.”

“Bovendien is persoonlijke groei ook erg belangrijk. We willen onze werknemers gelukkig zijn en elke dag met trots op hun werkdag terugkijken. Daarvan word je als persoon ook gelukkiger van, maar wordt het resultaat van het werk ook pakken beter,” aldus Mampaey.

Wil jij deel uitmaken van Yonego’s topteam?

Yonego is een toonaangevend online marketing bureau in de Benelux en is één van de snelst groeiende technologie bedrijven in Europa. “Ook in België groeien we in een snel tempo, omdat veel adverteerders zien dat we door onze jarenlange ervaring en technologie een hele sterke groei voor hen kunnen realiseren,” vertelt Hans Mampaey. “Bovendien steken we onze ambitie niet onder stoelen of banken. We willen een wereldbedrijf worden. The sky is the limit.”

“We steken onze ambitie niet onder stoelen of banken. Yonego wil een wereldbedrijf worden. The Sky is the Limit!”

“Daarom zijn we op zoek naar nieuwe mensen. We willen onze klanten ondersteunen met een all-star team. We willen mensen met passie die enkel tevreden zijn met the best of the best. Met enkel zo’n mensen kunnen onze klanten de weg tonen naar meer financieel resultaat,” besluit Mampaey.” 

Ben jij een ervaren online marketeer? Wil jij werken in een topteam? Bekijk dan zeker de vacatures bij Yonego: www.bloovi.be/yonego

Bekijk hier de openstaande Vacatures

Foto: Shutterstock.com