Nadat ik eind mei mijn studies digitale marketing en communicatie aan de Ehsal management school had afgewerkt, begon mijn zoektocht naar een job. 
Op dat moment had ik veel theoretische kennis maar weinig echte praktijk ervaring. Daardoor leek het mij verstandig om te investeren in mijn carrière en een vrijwillige stage te doen.
Met Bloovi had ik hiervoor de ideale partner gevonden.

Waarom Bloovi?

Ik ken Thomas, de community manager bij Bloovi, al langer, door de leuke zaken die hij over Bloovi al verteld had was ik snel overtuigd om naar Marnik toe te stappen en te bespreken of een vrijwillige stage als online marketeer mogelijk was. Op maandag 6 mei had ik een gesprek met Marnik en dinsdag 7 mei was al mijn eerste werkdag.

Takenpakket

Mijn takenpakket bij Bloovi coverde enkele belangrijke zaken binnen online marketing:

Zo heb ik een SEA strategie en campagne opgezet voor het zusterbedrijf BlooviStar.

Social media marketing kwam ook aan bod, het schrijven van een social plan voor Bloovi Me en Star, content zoeken en dan uiteraard ook het uitvoeren van het plan. Dagelijks meten en bijsturen is ondertussen ook een gewoonte geworden.

Iets wat we hier dagelijks, bijna ieder uur, opvolgen zijn de analytics van de website, ondertussen ben ik erg vertrouwd geraakt met analytics.

E-mailmarketing, sinds de les en het project van Tamara Gielen op Ehsal, één van mijn favorieten geworden. Tijdens mijn opleiding hebben we hier een ruime waaier aan theoretische kennis opgedaan maar we hebben er geen e-mailmarketing tool in onze handen gehad.
Bij Bloovi heb ik leren werken met Mailchimp, wat naar mijn ervaring een heel goede e-mailtool is, gebruiksvriendelijk, makkelijk naar je hand te zetten, ...
De 7 laatste nieuwsbrieven die u ontvangen hebt zijn dus door mijn handen gegaan, heb ik mee kunnen experimenteren en vooral meten op wat jullie klikten, de opening rates monitoren,...

18 juni moet zowat de leukste dag van mijn stage geweest zijn, de launch van de nieuwe Bloovi website was een echt top moment.
Het was een dag vol spanning en we zaten met ons allen met verbazing naar de cijfers te kijken. Natuurlijk waren ook de vele positieve reacties fantastisch.

Events

Tijdens mijn stage vonden er ook 2 Bloovi events plaats waaraan ik hard heb meegewerkt, in de aanloop naar en tijdens ook.
GABC en Search Univeristy, beiden vonden ze plaats eind mei in Brussel.
De beste speech die ik er dan gezien heb, was die van Paul Muret, de bezieler achter Google Analytics.
Daarnaast waren er ook steengoede speeches van de Belgische digitale agencies.

Conclusie

Ik ben erg tevreden dat ik dit gedaan heb, 2 maand vrijwillige stage en een schat aan praktijkkennis later kan ik dit alleen maar aan iedereen aanraden. Toegegeven ik heb er wel een hits verslaving aan over gehouden, het is geen ziekte maar toch iets bizar, het constant willen checken hoe de website/het product het doet qua bezoekers, welke content er goed gelezen wordt...