Onderzoek: Belgen kopen 175 procent méér voedingsmiddelen online dan in 2015

Bloovi Redactie
Door Bloovi Redactie E-commerce
Onderzoek: Belgen kopen 175 procent méér voedingsmiddelen online dan in 2015

Online shoppen in België blijft groeien. Vooral voeding online bestellen blijkt in de lift te zitten: We kopen maar liefst 175 procent méér eten via het internet aan vergeleken met dezelfde periode in 2015. BeCommerce maakte deze cijfers vandaag bekend.

Wat de Belgen online aankopen:

Op het internet kopen wordt alsmaar populairder en dat is niet zo gek. Steeds meer Belgen vinden hun weg naar de virtuele winkelstraat. Ondertussen shopt al bijna zo’n drie kwart van de Belgen online. We spenderen er gemiddeld 322 euro, terwijl dat in 2015 nog 294 euro was. Kortom: Mooie cijfers voor de Belgische e-commercesector.

Vooral vliegtuigtickets en verblijfplaatsen bleken erg goed te verkopen afgelopen maanden. De aankomende vakantieperiode zal daar zeker voor iets tussen gezeten hebben. Ondertussen gebeurt al 84% van alle uitgaven in die categorie online. Ook tickets voor attracties en evenementen gaan vlotjes de virtuele deur uit. De top drie wordt afgesloten door ‘pakketvakanties’, goed voor  zo’n 469 miljoen euro.

Belgen zijn tevreden over Belgische e-commerce

Zo’n 90% van alle Belgen is best tevreden over z’n online aankoop. Het gemak van thuis bestellen, lagere prijzen en dat je het op eender welk moment kan doen, overtuigt de Belg om z’n koopjes op het internet te doen. Dat we het product niet ‘in het echt’ kunnen zien, er verzendkosten zijn en dat je op voorhand moet betalen, vinden we dan weer niet zo leuk.

De Belgische e-commercesector is in elk geval goed bezig! Wat koop jij zoal online? 

Bron: GfK i.s.m. BeCommerce