‘s Werelds grootste pornokoning doet geheimen achter marketing machine uit de doeken

‘s Werelds grootste pornokoning doet geheimen achter marketing machine uit de doeken
Volg Bloovi ook op Twitter!

maandag 29 februari 2016

WebTomorrow is een keynote spreker rijker. En het is niet zomaar iemand: we mogen niemand minder dan de Duitse Fabian Thylmann verwelkomen! Eind jaren ‘90 bouwde de ondernemer/investeerder vanuit zijn zolderkamer zijn bedrijf Manwin - bekend van gratis websites als PornHub, RedTube en YouPorn, en betalende sites als Brazzers en Playboy Plus - uit tot gevestigde waarde van de adult-entertainmentwereld. En op 16 juni verklapt hij de geheimen achter zijn marketing en business machine!

Marketing en business machine uitgelicht

Thylmann combineerde gratis websites als PornHub en YouPorn met betalende premium-content zoals Brazzers en Playboy Plus. Het is enorm fascinerend hoe porno - waar zogezegd niemand naar kijkt  - zo succesvol werd. Inderdaad, de Manwin-websites lokken maandelijks niet minder dan 450 miljoen unieke bezoekers.

En dat brengt een slordige 14 miljoen dollar bedrijfswinst per maand in het laatje. Maar hoe slaagde Thylmann erin om geld te verdienen in een sector waar gratis internet een regelrechte ravage heeft aangericht? Wat is nu precies het geheim van deze topper? En wat kan jij ervan opsteken?

> Bekijk hier het volledige WebTomorrow-programma!

Van pornokoning naar investeerder

In 2013 hield Thylmann het voor bekeken bij Manwin. Hij verkocht zijn aandelen aan het hogere management team. Vandaag is hij een bekend gezicht in het start-up landschap, en investeerde hij onder meer in Brusselse vastgoedwebsite Shelterr van Benjamin Wayenberg.

Opvallend: Amerikaanse media omschreven hem als de nieuwe Hugh Hefner of Larry Flynt die liever op de achtergrond blijft. Toch maakt Thylmann voor WebTomorrow graag een uitzondering. Een ding is zeker: je zal versteld zijn van wat je kunt opsteken van die marketing en business tactieken in de porno-industrie.

Tickets zijn nog steeds verkrijgbaar op WebTomorrow.gent. Momenteel nog aan Super Early Bird tarief!

 

Tags: .



Over Pieter De Moor


Pieter De Moor

Pieter verzorgt de online marketing van de Bloovi website en van de evenementen.

Volg mij


Bekijk volledig profiel