Door de grote vraag van bedrijfsleiders die Microsoft Windows gebruiken, lanceert Showpad de Windows-versie 1.0 van de app. Teams uit sales en marketing die Windows gebruiken, kunnen de Showpad-applicatie nu installeren voor effectievere en betere verkoopgesprekken. Deze release is een mijlpaal in de samenwerking tussen Microsoft en Showpad die hun talenten combineren om mobiele oplossingen in bedrijven te stimuleren. In het kader van deze strategische alliantie gebruikt Showpad ook Microsofts cloudplatform Azure.

Gebruikerservaring

Een aantal klanten mocht de Windows app enkele maanden uittesten en is unaniem lovend over hoe de Microsoft-ervaring tot leven komt in Showpad. “Via smart swiping ontdek je de nieuwe gebruikersinterface. Dit, gecombineerd met de mogelijkheid om in Windows verschillende apps naast elkaar te laten draaien op het scherm, biedt tabletgebruikers een volledig nieuwe ervaring”, zegt Krishan Gupta, VP Product bij Showpad. “De huidige gebruikers zijn enthousiast over deze eerste Windows-versie en hun waardevolle feedback zal resulteren in een 1.1 versie die binnenkort uitkomt.”

Strategisch Partnership 

Om het engagement in deze samenwerking te onderstrepen en het gebruik van mobiele Windows devices binnen de bedrijfswereld te versnellen, zullen alle leden van het Microsoft BeLux salesteam Showpad gebruiken in hun gesprekken met klanten op het terrein.

“Bij Microsoft geloven we dat het momentum hier en nu is. Onze grote klanten zijn vastbesloten om kansen als deze niet te laten voorbijgaan. Zo kunnen ze hun salesteam een mobiele oplossing bieden die de juiste content aan de juiste persoon toont in elk stadium van de verkoop. De nauwe integratie tussen Showpad en Microsoft-producten zoals SharePoint, SharePoint Online en OneDrive for Business zijn een grote meerwaarde voor onze klanten. Daarnaast zullen we, als onderdeel van het partnership, blijven werken aan bijkomende integraties”, zegt Olivier de Hasque, Enterprise Sales Manager bij Microsoft.



“Dit soort samenwerkingen met sterke partners in het segment van grote bedrijven, zoals Microsoft, is van het grootste belang in de groeistrategie van Showpad. Dankzij de nauwe integratie met Microsoft SharePoint, kunnen Microsoft-klanten snel en gemakkelijk hun salescontent vanuit een centraal content management platform toevoegen. Hierdoor wordt Showpad installeren echt kinderspel. We geloven sterk in Microsofts cloud first mobile first strategie en kijken ernaar uit om onze samenwerking in de toekomst wereldwijd uit te bouwen”, zegt Cedric De Vleeschauwer, Directeur Strategic Alliances bij Showpad.

Meer info: showpad.com