Het Gentse full service agency The Reference neemt het Belgische social mediabedrijf Proudfield over.  Met referentieklanten als Goodyear, MNM, Lannoo, Pearle, USG, Flair, Bongo, Selor, Van De Velde en Maes speelde Proudfield sinds haar oprichting in 2010 een voortrekkersrol op gebied van social media toepassingen voor bedrijven. In 2011 kreeg het bedrijf een internationale Red Herring Award als een van de 100 meest belovende tech start-ups in Europa.

The Reference/Social krijgt flinke boost

Dankzij de overname van Proudfield wordt The Reference naar eigen zeggen 'één van de grotere spelers op de markt van social media' en verstevigt het haar positie als 360° dienstverlener. Daar staat de ondersteuning door de andere expert centers, zoals The Reference/Perform, The Reference/CRM en The Reference/Mobile, garant voor.

Breder dienstenaanbod


‘Proudfield bouwde op korte tijd een uitstekende reputatie uit op het vlak van social media marketing. Onze diepgaande nichekennis zorgde ervoor dat we systematisch A-brands konden aantrekken. Dankzij de geïntegreerde aanpak van The Reference kunnen onze klanten nu ook genieten van een breder dienstenaanbod, waarbij sociale media marketing deel uitmaakt van een 360° visie.’ stelt Cedric De Vleeschauwer, één van de founding partners van Proudfield.

‘De overname van Proudfield is een sterke indicator van het belang dat The Reference hecht aan sociale media en betekent een belangrijke investering in de toekomst van digitale communicatie,’ voegt Anja Cappelle, managing director van The Reference toe. ‘Met deze uitbreiding kan The Reference/Social een nog vollediger en performanter aanbod verzorgen: van strategisch advies, over de creatie van ‘social applications’ tot de permanente monitoring en ‘conversation management’. Bovendien ben ik verheugd dat experten zoals Cedric onze ploeg versterken.’