Digitaal agentschap Wijs realiseerde in 2014 een winststijging van meer dan 400%. Het leeuwendeel daarvan wordt rechtstreeks in de mensen geïnvesteerd die zich inzetten voor het bedrijf. Dit met het oog op grotere strategische projecten in 2015.

2014, een jaar vol verandering

De resultaten van 2014 bevestigen dat Wijs klaar is voor 2015 en verdere groei in 2016 en daar is managing director Anneleen Demasure blij mee. Al blijven zijzelf en haar team er vooral nuchter bij. HR manager Ilse Jansoone licht toe:

“Vorig jaar voerden we interne veranderingen door. Dat we toch nog zo’n winststijging mochten noteren, doet ons veel plezier. We trokken meer ervaren profielen aan, naast ambitieuze starters. Stefan Jenart van BBDO London en Anne Rooms met 10 jaar ervaring in de financiële sector zijn daar voorbeelden van.”

Veranderingen aan de top

Ook het management team bij Wijs ziet er in 2015 anders uit. Voormalig sales en marketing manager Lieselotte Van Tieghem neemt de leiding over het creatie-team.

Het management team van Wijs (Foto: Evi Desender)

“We investeren dit jaar nog meer in de ontwikkeling van competenties en kennis van onze mensen zodat we als gevestigde waarde onze verworven positie kunnen blijven waarmaken,” verklaart Van Tieghem. “Dankzij kennisdeling en de juiste structuur kunnen we grote projecten aan zoals bpost, Torfs en De Lijn en blijven we kwaliteit en meetbare resultaten garanderen voor onze klanten.”

Van Tieghem wordt opgevolgd door David Vansteenbrugge, die de strategische partnerships uit-bouwde met KBC, AXA Bank en Delta Lloyd.

“Als sales en marketing manager streef ik naar lang-durige strategische samenwerkingen. Zo kunnen we de digitale identiteit van grote ondernemingen mee vormgeven. Dat vraagt om account managers die mee waken over een evenwicht tussen budget en doelstellingen, zowel bij klanten als bij Wijs. Het spreekt voor zich dat we daarom hoge eisen stellen bij het aanwerven,” aldus Vansteenbrugge.

Investeren in mensen is prioriteit

De winst van 2014 wordt grotendeels geïnvesteerd in de medewerkers van Wijs.

Jansoone: “Interne veranderingen hebben gevolgen. We leggen hogere standaarden op aan onze mensen en niet iedereen voelde zich daar goed bij, dat is jammer. Het gaf ons echter de kans om nieuwe krachten aan te werven die zich comfortabel voelen bij grotere klanten zoals KBC, Jetair, Carglass en De Lijn. Tegenover grotere verwachtingen staat een interessantere compensatie en meer ruimte voor opleiding en vorming.”

In 2014 viel de beslissing om een nieuwe functie te creëren: Head of Business Development. Kenneth Tallir neemt deze rol op zich. Na een interessant traject in de sector en bij Wijs kent hij de markt en de belangrijkste spelers. Hij onderhoudt en bouwt het netwerk verder uit.

“Wijs is gelieerd aan de Cronos Groep en vormt in die context een strategisch zwaargewicht,” legt Tallir uit. “Daarnaast hebben we stevige relaties met Google, Talking Heads, AG Consult, sociale media en andere leveranciers en partners.”

Financiële en retailsector in het vizier

CEO Bart De Waele en aandeelhouder Dirk Sabbe blijven in grote lijnen de richting van Wijs uittekenen. Dankzij de constructieve samenwerking met Anneleen Demasure wordt hun visie omgezet in een duidelijke strategie en tactiek voor de toekomst. Het duo Bart en Dirk legde enkele jaren geleden de eerste stenen van Wijs. Hun neus voor opportuniteiten in de digitale dienstensector zorgt voor een vooruitstrevende en inspirerende visie.

Bart De Waele: “De focus van Dirk en van mezelf ligt vooral op de verdere groei van de groep rond Wijs. We zijn alert voor dienstverleners die een aanvulling kunnen zijn op onze activiteiten. Daarnaast houden we in de gaten welke sectoren digitaal matuur worden en sturen we Wijs in die richting. Met enkele grootbanken en Febelfin Academy werken we nu al volop voor de financiële sector. We verwachten dat de dienstensector en retailsector in 2015 komen aankloppen.”

www.wijs.be